روسیه: ۸ حمله نیرو‌های اوکراینی به باخموت را دفع کردیم

وزارت دفاع روسیه از دفع حملات نیرو‌های اوکراینی در جبهه‌های شرقی خبر داد.

با سپری شدن زمستان سخت در اوکراین و رسیدن میلیارد‌ها دلار کمک تسلیحاتی کشور‌های غربی به کی یف، انتظار برای آغاز عملیات تهاجمی ارتش اوکراین به منظور بازپس گیری مناطق از دست رفته در شرق این کشور به سرآمده است. این در حالی است که کی یف به دلیل قدرت پدافندی ضعیف‌تر نسبت به مسکو، تاکنون نتوانسته است پیشروی قابل توجهی در جبهه‌های شرقی داشته باشد. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از دفع حملات نیرو‌های اوکراینی در باخموت خبر داد. 

در این بیانیه آمده است: ارتش روسیه موفق شد ۸ حمله نیرو‌های اوکراینی به باخموت را دفع کند. این در حالی است که ارتش اوکراین نتوانست از خطوط دفاعی در باخموت عبور کند و به نیرو‌های این کشور تلفات سنگینی در این محور وارد شد. 

وزارت دفاع روسیه با متهم کردن اوکراین به دلیل انفجار خط لوله آمونیاک به اودسا، خرابکاران اوکراینی را در این حادثه که در پنجم ژوئن اتفاق افتاد مقصر دانست. مسکو می‌گوید طی این حادثه شماری از غیرنظامیان قربانی اقدامات تروریستی کی یف شدند. 

نیروی هوایی روسیه نیز از ساقط کردن یک جنگنده سوخو ۲۷ و یک جنگنده میگ ۲۹ اوکراین طی شبانه روز گذشته خبر داد. مسکو همچنین اعلام کرد ۲۲ پهپاد نیروی هوایی اوکراین در همین بازه زمانی شناسایی و مورد هدف قرار گرفتند. 

پیش‌تر صبح امروز ارتش اوکراین با صدور بیانیه‌ای از پیشروی در محور باخموت خبر داده و اعلام کرده بود که نیرو‌های این کشور موفق شده اند یک کیلومتر در باخموت نفوذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هانا
۱۴:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
رییس واگنر راست گفته ادعای ارتش روسیه همه اش دروغه روس ها روحیه ندارند دومین ارتش قدرتمند جهان هههههه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۹:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
سد کاخوفکا را اکراین منفجر کرد که باخموت را پس بگیرد ولی نشد. حالا سیل هم اکراین را داغان کرد. نقشه جنگی کشیدن کار آدم همجنسباز نیست. یکی مرد جنگی به از یک میلیون همجنسباز.
Iran (Islamic Republic of)
محمد گرامی نژاد
۲۲:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
اکراین روزی 1500 نفر رو داره از دست میده در روز پس آموزش چی دادین
آخرین اخبار