امیر کویت استعفای کابینه را پذیرفت

گزارش‌ها حاکی از آن است که امیر کویت با استعفای کابینه این کشور موافقت کرده است.

 امیر کویت با صدور فرمانی استعفای دولت این کشور را پذیرفت و شیخ احمد نواف الصباح را به عنوان نخست وزیر و کابینه وی را به عنوان دولت موقت منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری سی جی تی ان، در کویت، بن بست‌های مداوم بین دولت و پارلمان مانع از تصویب اصلاحات اقتصادی توسط قانون‌گذاران می‌شود. شکاف مداوم بین قانونگذاران منتخب و کابینه منصوب شده به زوال خدمات اجتماعی مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش منجر شده است.

فقدان ثبات همچنین سرمایه گذاران در صنعت نفت کویت را در تصمیم خود متزلزل کرده است. در همین راستا، امیر کویت ماه پیش پس از انحلال پارلمان در میانه بن‌بست سیاسی مداوم، دستور رای‌گیری دوباره برای پارلمان را داد.

رای‌گیری پارلمان کویت روز گذشته برگزار و امروز نتایج آن اعلام شد. نتایج هفتمین انتخابات سراسری این کشور در یک دهه اخیر نشان داد قانونگذاران مخالف موفق شدند اکثریت پارلمان را به دست آوردند. ترکیب پارلمان جدید بسیار شبیه پارلمان سال گذشته است که در نهایت منحل شد. این امر، نگرانی‌ها را برانگیخته است که ممکن است مجددا قانون‌گذاران خود را درگیر اختلافات شدید با کابینه ببینند و اصلاحات در کشور با مشکل مواجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار