کاهش اقبال مردم انگلیس از حزب محافظه کار پس از ناتوانی در اداره کشور

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای دهندگان انگلیسی به رقیب حزب حاکم اقبال بیشتری نشان می‌دهند.

حکومت در انگلیس گرچه طبق قانون اساسی جنبه پادشاهی دارد، اما در عمل نظام پارلمانی بالاترین قدرت اجرایی کشور محسوب می‌شود. حزب محافظه کار که حزب حاکم در این کشور محسوب می‌شود طی سالیان اخیر با مشکلات متعددی از جمله برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و تبعات آن دست و پنجه نرم می‌کند که همین موضوع باعث تغییر ۴ نخست وزیر و بروز مشکلات اقتصادی متعدد در این کشور شده است. پیامد این امر به کاهش اقبال عمومی به حزب حاکم و افزایش محبوبیت حزب کارگر منجر شده است. 

به نقل از تله تریدر، نظرسنجی‌های جدید در انگلیس نشان می‌دهد حزب کارگر در انتخابات بعدی پارلمانی در این کشور موفق به کسب ۳۵ درصد آرا خواهد شد. این در حالی است که حزب محافظه کار که هم اکنون زمام امور را در دست دارد تنها موفق به کسب ۲۳ درصد آرا می‌شود. 

این بدان معناست که در انتخابات بعدی که در ژانویه ۲۰۲۵ برگزار می‌شود حزب کارگر می‌تواند ۴۷۰ نماینده در مجلس عوام داشته باشد و اکثریت را از محافظه کاران پس بگیرد. این رقم در حال حاضر ۱۲۳ کرسی است. 

این نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۱۰ درصد از رای دهندگان انگلیسی در انتخاب حزب مورد نظر خود مردد بوده و هنوز به نتیجه گیری در این زمینه نرسیده اند.

داده‌های آماری نشان می‌دهد گرچه حزب کارگر می‌تواند کرسی‌های بیشتری را نسبت به رقیب محافظه کار خود کسب کند، اما این حزب همچنان در کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان ناتوان بوده و مجبور به تشکیل دولت ائتلافی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
به نظر من در انگلیس دوگروه انسان وجود دارد یک گروه آماده خوار که خانواده ملکه هستند ودیگر عوام که باید بکوشند تا وسایل خوشگذرانی ورفاه خانواده ملکه را فراهم کنند بهمین خاطر که خانواده اشرافی با راحتی در بین کشورها تفرقه میاندازند وحکومت میکنند
آخرین اخبار