زنجیره ارزش رقابت‌پذیر در ۳۱ استان کشور شناسایی شده است

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: زنجیره ارزش رقابت‌پذیر در ۳۱ استان کشور شناسایی شده و با تلاش معاونین اقتصادی استانداران، امیدوارم به نتایج بهتری برسیم.

محسن کوشش تبار چهارشنبه ۱۷ خرداد در آیین افتتاح مجتمع پرورش و تکثیر میگو در استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در حوزه اقتصاد دریامحور ظرفیت بالایی دارد و به ویژه در پرورش آبزیان و همچنین تجارت دریایی دارای پتانسیل فوق‌العاده‌ای است که باید تقویت شود.

وی افزود: از صبح که وارد استان بوشهر شدم، حوزه اقتصادی را بسیار پویا و سرزنده دیدم و در جای‌جای استان بوشهر، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ورود کرده‌اند و این روند تداوم خواهد داشت.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطر نشان کرد: جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی مورد تاکید وزیر کشور قرار دارد و باید با تنوع محصولات و بازاریابی خارجی، ارزآوری بالایی به ارمغان بیاوریم.

کوشش تبار تصریح کرد: امروز مرکز تکثیر لارو میگو را در استان افتتاح کردیم که گامی به سمت تکمیل زنجیره ارزش یکی از مزیت‌های مهم استان است.

وی بر لزوم تسهیل شرایط صادرات میگو تاکید کرد و افزود: صادرات میگو بخش مهم زنجیره ارزش این مزیت رقابتی است و امیدوارم شاهد صادرات بخش عظیمی از تولیدات استان باشیم.

کوشش تبار خواستار تکمیل زنجیره ارزش خرما و میگو در استان بوشهر شد و گفت: شناسایی، مطالعه و توسعه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها از اولویت‌های وزارت کشور در حوزه اقتصادی است.

کوشش تبار ابراز کرد: مجموعه بزرگ تکثیر لارو میگو با ظرفیت ۲۰۰ میلیون قطعه با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در جنوب استان، امروز افتتاح شده که ۶۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.