بهره برداری از ۴ طرح تراکتورسازی

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: با افتتاح ۴ پروژه تراکتورسازی همزمان با حضور رییس جمهور در تراکتورسازی، نه تنها سالانه ۴۶ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود بلکه پیش بینی شده از محل صادرات محصولاتی تولید این طرح‌ها بیش از ۹ میلیون دلار ارز نیز عاید کشور شود.

مصطفی وحید زاده گفت: برای بهره برداری از طرح‌های تراکتورسازی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد رالت سرمایه گذاری صورت گرفته که با اتمام این طرح‌ها در مجموع برای به یک هزار ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی طراحی و تولید تراکتور شالیزار برای اولین بار در کشور که کشاورزی را از وابستگی به تراکتور‌های خارجی بی نیاز می‌کند و تکنولوژی آن در دست معدود کشور‌هایی مثل آمریکا، ژاپن، کره، هند و ... می‌باشد و ایران نیز با طراح و تولید ان در جمع این کشور‌های قرار می‌گیرد، طراحی و تولید محور جلوی تراکتور سنگین که جلوگیری از خروج سالانه ۱ میلیون دلار ارز از کشور و قطع وابستگی به خارج، راه اندازی خط تولید موتور‌های صنعتی در تراکتورسازی که جلوگیری از خروج سالانه ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور و ارز آوری ۴ میلیون دلاری از محل صادرات موتور‌های صنعتی برای کشور را بدنبال خواهد داشت و ایجاد خط تولید و مونتاژ خودرو‌های تجاری جدید با ظرفیت ۴ هزار دستگاه در تراکتورسازی را مجموعا ۴ پروژه آماده تراکتورسازی برای بهره برداری با حضور رییس جمهور اعلام کرد.

وحیدزاده درباره قیمت بهای تمام شده محصولات داخلی سازی شده با نمونه‌های مشابه خارجی گفت: نسبت قیمت تمام شده داخلی به مشابه خارجی برای تراکتور شالیزار ۶۳ درصد، موتور‌های صنعتی ۶۵ درصد و محورجلوی تراکتور سنگین ۵۶ درصد می‌باشد.

برچسب ها: تراکتورسازی ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار