درگیری مرزبانان سراوان با قاچاقچیان/ ۷۰۰ کیلوگرم تریاک کشف شد

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از درگیری مرزبانان سراوان با قاچاقچیان و کشف ۷۰۰ کیلوگرم تریاک خبر داد.


سردار رضا شجاعی   اظهار داشت: مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در راستای کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی «جالق» شهرستان سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی، مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند سمت مامورین تیراندازی کرده که مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند و در نهایت پس از درگیری مسلحانه سنگین، با توجه به اتخاذ موضع مناسب و تاکتیک‌های عملیاتی دقیق از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با برجای گذاشتن محموله مواد مخدر و با توجه به تاریکی منطقه به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند.

شجاعی با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه داد، بیان کرد: مرزداران در این عملیات، موفق شدند ۷۰۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تلاش در مجموعه مرزبانی استان در برقراری امنیت پایدار جهت انجام فعالیت‌های قانونی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در مناطق مرزی است، گفت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق موادمخدر با جدیت از سوی مرزبانی استان دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل مرزنشینان در دستاورد‌های مرزبانی، ضروری است همکاری و تعامل تنگاتنگ بین مرزنشینان و مرزداران همواره برقرار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار