واکسیناسیون ۸۰۰ قلاده سگ در برابر بیماری هاری

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر از واکسیناسیون ۸۰۰ قلاده سگ در برابر بیماری هاری و انجام تست سل و بروسلوز گاوداری‌ها برای ۸ هزار راس در این شهرستان خبر داد.

مهدی مظفری پور گفت: شهرستان ملایر دارای حدود ۲۲۰ روستای دارای سکنه است همه ۲۲۰ روستای مذکور کم و بیش به امر کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

او افزود: این دام‌ها پروتئین حیوانی این جمعیت را تامین می‌کرده که برای تولید پروتئین سالم و بهداشتی یکی از ارکان اصلی فعالیت‌های بهداشتی مجموعه دامپزشکی شهرستان ملایر در قالب بخش دولتی و خصوصی با شعار از مزرعه تا سفره است که با فعالیت شبانه روزی در کنار مردم بوده و سلامت و بهداشت عمومی جامعه را تأمین می‌کند.

مدیر اداره دامپزشکی ملایر تصریح کرد: دامپزشکی ملایر در بخش دولتی دارای نیرو‌های فعالی است که به صورت شبانه روزی امر نظارت بر مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی از قبیل کشتارگاه‌های دام و طیور، کارخانجات لبنی، شرکت‌های فرآوری گوشت، قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، تالار و رستوران‌ها، کبابی‌ها و مراکز تهیه غذا، مراکز لبنیات سنتی، دانشگاه‌ها و مدارس شبانه روزی، مراکز نظامی، بیمارستان‌ها نظارت دارند.

مظفری پور، واکسیناسیون دام‌های روستایی و عشایری، دامداری‌ها و مرغداری‌های صنعتی، صدور انواع پروانه دامداری‌ها، صنایع وابسته به دام، و استعلامات سایر صنایع، تست سل و بروسلوز گاوداری‌های صنعتی و در برخی موارد دامداری‌های سنتی روستایی، صدور پروانه خودرو‌های حمل نهاده‌های دامی، آموزش و ترویج جمعیت روستایی و عشایری و کمک به اشتغال را از دیگر خدمات این اداره برشمرد.

او در ادامه صحبت‌های خود، به فعالیت ۱۲ داروخانه دامپزشکی، پنج درمانگاه و اشتغال به امور درمانی دامپزشکی و سه مرکز واکسیناسیون و یک آزمایشگاه دامپزشکی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اشتغال ایجاد شده این مراکز به صورت مستقیم ۵۰ نفر است.

ظفری پور با بیان اینکه بخش خصوصی دامپزشکی نیز در کنار بخش دولتی با فعالیت ۲۴ ساعته و شبانه روزی در راستای تأمین بهداشت و سلامت عمومی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور از جان مایه گذاشته و از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستند.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۸۶ هزار رأس دام سبک در برابر بیماری‌های، تب برفکی، آبله گوسفند و بز، تب مالت یا بروسلوز واکسینه شدند؛ گفت: بالغ بر ۲۱ هزار رأس دام سنگین نیز در این شهرستان واکسینه شدند.

مدیر اداره دامپزشکی ملایر با اشاره به واکسیناسیون ۸۰۰ قلاده سگ در برابر بیماری هاری، انجام تست سل و بروسلوز گاوداری‌ها برای ۸ هزار رأس و واکسیناسیون یک صد هزار قطعه طیور بومی بر علیه نیوکاسل؛ خاطرنشان کرد: نظارت بر مراکز عرضه مواد خام دامی و لبنی و کشتارگاه نیز به صورت مستمر در حال انجام است.

برچسب ها: قلاده سگ ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.