با فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف برق، همگان از این نعمت الهی بهره‌مند شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: با فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف برق، همگان از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

حسین قدیمی در نشست ائمه جمعه استان در ابتدا به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری در خصوص جلوگیری از اسراف در مصرف اشاره کرد و آماری از درصد مشترکان برق در استان را ارائه داد.

او اظهار داشت: بیشترین درصد مصرف برق مربوط به مصارف خانگی بوده و این رقم نزدیک به ۳۶ درصد می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: همچنین مصرف صنعتی استان نیز ۲۷ درصد است که افزایش این رقم در هر استان نشانه رشد صنعتی، رونق تولید و اشتغالزایی در آن استان است.

قدیمی به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق در پیک بار تابستان اشاره کرده و گفت: با توجه به شرایط خشک سالی چند سال اخیر و کاهش تولید برق در نیروگاه‌های آبی کشور و افزایش تعداد مشترکان، برق تولیدی کمتر از برق مصرفی در کشور است که این امر نیازمند صرفه جویی برای جلوگیری از ناترازی است.

او در ادامه به قیمت پایین مصرف برق در ایران نسبت به سایر کشور‌ها اشاره کرده و اظهار داشت: متاسفانه این امر منجر به مصرف بی‌رویه و غیراصولی شده و جهت حفظ این نعمت الهی نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بیشتر مردم هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ادامه داد: امسال طرح تشویقی مصرف مشترکان برق با هدف پاداش به مشترکان کم مصرف و طرح پلکانی تعرفه برق به منظور افزایش هزینه مصرف برق برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف در دستور کار وزارت نیرو می‌باشد.

قدیمی یادآور شد: طرح تشویقی پاداش مشترکان سال گذشته به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی ۵ برابر پاداش بود که این طرح امسال به ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده که معادل ۲ هزار تومان می‌باشد. او از ائمه جمعه خواست تا در فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق در خطبه‌های نماز جمعه علی الخصوص در دوران پیک بار تابستان یاری گر شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل باشند.

در پایان این نشست نماینده، ولی فقیه و امام جمعه اردبیل ضمن تقدیر از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در خصوص برق رسانی به روستا‌ها و طرح‌های تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح استان، بر اهمیت فرهنگ سازی مصرف انرژی و جلوگیری از اسراف در مساجد تاکید کرد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.