هشدار زرد و نارنجی هواشناسی اردبیل برای تشدید بارش‌ها و وقوع تندباد لحظه‌ای

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام هشدار زرد و نارنجی از تشدید بارش‌ها و وقوع تندباد لحظه‌ای در برخی از مناطق این استان خبر داد.

با تداوم فعالیت سامانه ناپایداری جوی تا اواخر وقت امروز (پنجشنبه ۱۸ خرداد) آسمان استان اردبیل نیمه‌ابری تا ابری و مه‌آلود بوده و وزش باد خزری به‌ویژه در مناطق شمال استان گاهی بصورت تند پیش‌بینی شده است.

طی این مدت دمای هوا کاهش یافته و بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه و در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هشدار شماره ۲۳ (سطح زرد) و شماره ۲۴ (سطح نارنجی) صادر و بر لزوم رعایت توصیه‌های ایمنی تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش ، از روز جمعه (۱۹ خرداد) ضمن کاهش ابرناکی و افزایش دما، شرایط جوی نسبتا پایداری تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق استان اردبیل انتظار می‌رود ، اما با توجه به شرایط فصلی و محلی و تشکیل ابرهای همرفتی در بعدازظهرها ، رگبار باران و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار