چهار طرح مجلس برای رونق اقتصاد عشایر کشور

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: مجلس شورای اسلامی چهار طرح را برای رونق اقتصاد عشایر کشورتامین اعتبار کرده است

عباس پایی زاده در آیین قرق شکنی مرتع در بابل با بیان اینکه جایگاه و نقش عشایر کشور در تامین امنیت غذایی بی نظیر است، گفت: علاوه بر مباحث اقتصادی عشایر کشور نقش بی بدیلی در حفاظت از مرز و بوم ایران داشته و دارند که گواه آن تقدیم بیش از ۱۱ هزار شهید از جامعه عشایری کشور است.

او افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت از جامعه عشایری و رونق فعالیت آن‌ها برای چهار طرح تامین اعتبار کرده اند.

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: طرح زنجیره تامین گوشت قرمز، توسعه گردشگری، رونق صنایع دستی و کشت گیاهان دارویی از جمله این طرح‌ها است که در جهت تنوع بخشی به اقتصاد عشایر ایجاد شده است.

پایی زاده با بیان اینکه این چهار طرح جزو راهبرد‌های جامعه عشایر کشور نیز هستند، افزود: استان مازندران در راستای اجرای این طرح‌ها جایگاه و قابلیت‌های ویژه‌ای دارد.

مصطفی بیگدلی معاون دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این مراسم گفت: مدیریت چرای دام‌ها در مراتع یکی از مهمترین برنامه‌ها برای احیای مراتع و منابع طبیعی است

او افزود: جایگاه مرتع در برنامه هفتم دولت کمرنگ دیده شده است که از نمایندگان تقاضا می‌شود با تخصیص اعتبارات لازم و کاقی توجه بیشتری به احیای مراتع داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار