قرارگاه خاتم الانبیا به چشم انتظاری بیش از ۳۰ ساله مردم کوهبنان پایان می دهد

مردم کوهبنان بیش از ۳۰ سال چشم انتظار احداث جاده جدید کوهبنان به زرند هستند و قرار است قرارگاه خاتم الانبیا، کار احداث آن را به سرانجام برساند.

نماینده ویژه قرارگاه خاتم الانبیا( ص) و مدیران ارشد راه و شهرسازی این قرارگاه برای بازدید و مهیا کردن زمینه شروع به کار به عنوان پیمانکار جاده مواصلاتی زرند به کوهبنان به شهرستان‌های زرند و کوهبنان سفر کردند.

این تیم به همراه مسئولان شهرستان از ۴ نقطه، شامل: جاده در حال احداث و محل ساخت تقاطع‌های غیر هم سطح در دهزوئیه ورودی جاده از سمت زرند، رودخانه روستای نجف آباد، جاده پابدانا از سمت شعبجره و وردی جاده از سمت عباس آباد طغرالجرد بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید عفت شریعتی کوهبنانی، نماینده مردم زرند و کوهبنان درباره این اتفاق بزرگ گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کرمان یکی از مصوبات مهم حل مشکل راه مواصلاتی زرند به کوهبنان بود که مورد موافقت رئیس جمهور و هیئت دولت قرار گرفت.

او افزود: در سال‌های گذشته اقدامات اولیه این راه مواصلاتی انجام شده است؛ ولی به دلایل متعددی تاکنون به اتمام نرسیده است.

 شریعتی کوهبنانی بیان داشت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام شده با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) امروز شاهد سفر مدیران ارشد این نهاد جهادگر به منطقه بودیم که بازدید‌ها و مذاکرات خوبی انجام شد.

او تصریح کرد: برای نهایی کردن این کار بزرگ به زودی در تهران و در محل این قرارگاه جلسه‌ای خواهیم داشت که امیدواریم نتیجه این جلسه شروع و عملیاتی شدن مراحل پایانی احداث این راه مهم باشد. 

 مجید توکلی، فرماندار کوهبنان نیز گفت: با احداث راه ارتباطی زرند به کوهبنان شاهد کم شدن مسیر، صرفه جویی در وقت، هزینه و سوخت، رشد، توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال شهرستان‌های زرند و کوهبنان خواهیم بود.

او افزود: بیش از ۳۰ سال است که مردم کوهبنان چشم انتظار احداث جاده جدید کوهبنان به زرند هستند؛ چرا که جاده فعلی متعلق به شرکت زغال سنگ است و  برای حمل زغال و جابه جایی کارگران ساخته شده که با توجه به کوهستانی بودن از استاندار‌های لازم برخوردار نیست.

 توکلی بیان داشت: جاده جدید کوهبنان به زرند در ۳۵ کیلومتر و در ۳ فاز در حال احداث است که حدود ۱۰ کیلومتر آن زیرسازی، ابنیه سازی و آسفالت شده و فاز دوم هم زیر سازی و فاز سوم بازگشایی شده است.

او تصریح کرد: ساخت چهار تقاطع هم سطح، بیشترین هزینه‌های این راه ارتباطی را دارد در حالی که در سفر هیئت دولت به کرمان ۳۵۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

 نماینده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز در این بازدیدها گفت: با دعوت رسمی و پیگیری‌های مداوم نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی برای ارزیابی حل مشکل مردم زرند و کوهبنان به این منطقه سفر کردیم.

او افزد: پس از ارزیابی‌های اولیه به این نتیجه رسیدیم که مهم ترین مشکل مردم منطقه، نبود راه مواصلاتی است که امیدواریم توافق‌های نهایی انجام و به زودی بتوانیم به این مردم خدمت رسانی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار