شهرک های صنعتی مناطق محروم در اولویت تخصیص اعتبارات

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفر به استان فارس از شهرک های صنعتی شهرستان بختگان بازدید و به بررسی مسائل و مشکلات پرداخت.

علی رسولیان از مجتمع بزرگ تولیدی کربنات کلسیم در ناحیه صنعتی تنگ حنا بازدید و با ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های این واحد تولیدی آشنا شد. فاز نخست این مجتمع تولیدی در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار راه اندازی و برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از واحد سنگبری و فراوری سنگ در شهرک صنعتی آباده طشک که با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۱۰ نفری راه اندازی شده بازدید کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از اولویت ویژه این سازمان برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم خبرداد و گفت: ۸۵ درصد از بودجه این سازمان عملیاتی است و در توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها هزینه می‌شود که مناطق محروم را در اولویت قرارداده‌ایم.

رسولیان همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد توازن صنعتی در کشور گفت: برای دستیابی به این هدف، ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در مناطق محروم نیز در برنامه قراردارد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه بر اساس قانون، تامین زیرساخت‌ها تا ورودی واحدصنعتی در تعهد دستگاه‌های خدمات رسان است گفت: علی‌رغم این موضوع و به علت محدودیت‌های اعتباری دستگاه‌ها و به منظور تسریع در تامین زیرساخت ها، از محل منابع داخلی در اجرای چنین طرح‌هایی مشارکت کرده‌ایم که این موضوع سبب می‌شود بر قیمت تمام شده حق انتفاع در شهرک‌های صنعتی افزوده شود وهزینه شهرک‌های صنعتی بالا رود.

رسولیان در ادامه از پیشنهاد طرح ساماندهی لکه‌های صنعتی و تبدیل آن به نواحی صنعتی خبر داد وگفت:این پیشنهاد در کارگروه زیربنایی دولت مطرح است وباتصویب نهایی آن در آینده نزدیک، لکه‌های صنعتی که با تایید شورای برنامه ریزی استان‌ها ایجاد شده اند، تبدیل به شهرک یا ناحیه صنعتی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اولویت اختصاص تسهیلات به واحد‌های صنعای مستقر در مناطق محروم خبر داد و گفت: در این زمینه نگاه ویژه‌ای به واحد‌های صنعتی در شهرستان بختگان خواهیم داشت.

رسولیان با اشاره به اینکه تنگنا‌هایی در اختصاص منابع و تسهیلات وجود دارد گفت: تمرکز ما استفاده از منابع داخلی خودمان برای ارائه تسهیلات است و تلاش می‌کنیم با مشارکت و تفاهم با بانک‌های عامل و استفاده از منابع برخی صندوق‌ها مثل صندوق کارآفرینی امید، این مهم انجام شودکه در این زمینه تفاهم نامه‌هایی نیز منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه بر تسریع در زیرسازی و آسفالت خیابان‌های شهرک صنعتی آباده طشک و ناحیه صنعتی تنگ حنا تاکید کرد و گفت:رفع مسایل ومشکلات زیرساختی این شهرک‌ها نیز در اولویت قرار می‌گیرد.

رسولیان همچنین بر پیگیری مشکل برق پایدار شهرک‌های صنعتی بختگان تاکید کرد گفت: این موضوع در سطح ملی پیگیری می‌شود. همچنین بر الزام واحد‌های ناحیه تنگ حنا به لزوم درنظرگرفتن الزامات زیست محیطی تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز گفت:در سال‌های ۱۴۰۱ رو ۱۴۰۲ افزون بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی بختگان اختصاص یافته است.

سید مصطفی هاشمی با تصریح بر اینکه طرح‌های زیرسازی و آسفالت امسال در برنامه قراردارد، افزود: ناحیه صنعتی تنگ حنا دارای ۶۱ هکتار مساحت است که در آن تاکنون ۲۹ قرارداد سرمایه گذاری منعقد و ۱۳ واحد با اشتغال ۲۴۰ نفر نیز درحال بهره برداری است.

هاشمی همچنین با اشاره به انعقاد ۲۶ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی آباده طشک گفت:در این شهرک صنعتی نیز ۷ واحد تولیدی با اشتغال ۶۰ نفر در مرحله بهره برداری قراردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار