جذب سرمایه گذار لازمه توسعه اقتصادی مازندران

لازمه توسعه اقتصادی مازندران علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف است.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی مازندران،گفت: لازمه دستیابی به نرخ رشد اقتصادی هشت درصد در سال جاری، جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف و دانش بنیان کردن کالا‌های تولیدی با قابلیت صادراتی است.

او افزود: شناسایی مشکلات مربوط به توسعه اقتصادی استان و ارایه راهکار‌های اصولی در این بخش، دانش بنیان کردن محصولات تولیدی با قابلیت صادرات، جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی و استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود و شرایط دستیابی به نرخ رشد اقتصاد هشت درصدی در امسال را فراهم خواهد کرد.

خیریانپور گفت: در صورتی که صادرات کالا از مازندران به همین روال پیش برود، برای دستیابی به نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی به ۲۵۴ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری نیاز است که با افزایش میزان صادرات کالا‌های تولیدی، این میزان منابع اعتباری نیز کاهش خواهد یافت.

او نرخ رشد اقتصادی پارسال استان مازندران را چهار درصد اعلام کرد و گفت: توجه دولت سیزدهم برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف زمینه مناسبی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به منظور تولید کالا‌های با کیفیت و دارای مزیت صادراتی را فراهم کرد که این رویه زمینه لازم برای توسعه تجارت خارجی و رشد اقتصادی مازندران پس از ۱۰ سال رکود را درپی داشته است.

خیریانپور گفت: طبق دستور استاندار مازندران، تمام دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند راهکار‌های جذب سرمایه‌گذار و کمک به تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی استان را تهیه و ارائه کنند؛ در غیر این صورت با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

او افزود: افزایش بهره وری نیز باید مورد توجه بیش از پیش مسوولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، چرا که یکی از راهکاری افزایش نرخ رشد اقتصادی توجه به این مقوله مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.