اقتصاد دریاپایه برنامه امسال دولت در سواحل کشور + فیلم

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: بعد از آزاد سازی سواحل موضوع اقتصاد دریاپایه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

سید محمد حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران در بابل گفت: آزاد سازی سواحل حرکت انقلابی و قاطع دولت در ابتدای کار بود که هم در شمال و هم در جنوب کشور اجرا شد.

او افزود: دولت در ادامه آزادسازی سواحل امسال موضوع اقتصاد دریاپایه را به صورت جدی دنبال می‌کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در حال بررسی سازوکار‌های اجرایی این طرح است، ادامه داد: دولت دو روز قبل اساسنامه توسعه سواحل مکران را تصویب کرد تا در جنوب کشور اقدامات قابل توجهی برای ساماندهی سواحل و توسعه اقتصاد دریا محور انجام شود.

سید محمد حسینی گفت: بر اساس این اساسنامه اختیارات لازم برای اجرای طرح‌ها در سواحل این منطقه که از استان هرمزگان آغاز می‌شود و تا استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد به سازمانی که آنجا فعال می‌شود داده خواهد شد.

او افزود: با توجه به وسعت زیادی که سواحل این منطقه دارد نوع اختیاراتی که این سازمان باید داشته باشد نیز مهم است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه این اقدام می‌تواند در دیگر سواحل کشور نیز انجام شود، ادامه داد: برای تحقق این امر دستگاه‌هایی که در این زمینه می‌تواند کار بکنند مانند وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت باید پای کار بیایند.

سید محمد حسینی گفت: همه این موارد در حال بررسی است که کدام نهاد یا سازمان و با چه سازوکاری این مسئله را پیگیری کند تا هر چه زودتر بتوان از این ظرفیت بزرگ در کشور به خوبی بهره برداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار