وزیر خارجه عربستان از کشورهای ثروتمند خواست شهروندان آنها که عضو گروه تروریستی داعش بودند به کشورشان بازگردانند.

نشست ائتلاف بین المللی در ریاض با حضور بیش از ۳۰ وزیر خارجه از کشورهای شورای همکاری، منطقه، اروپا، و چندین سازمان از جمله اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، پلیس اینترپل، ناتو و مجموعه کشورهای ساحل و صحرای آفریقا برگزار شد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در نشست ائتلاف جهانی ضد داعش گفت تاسف‌آور و کاملا غیر قابل قبول است که کشورهای ثروتمند از مسئولیت‌های خود در قبال شهروندانشان که در عملیات‌ها علیه داعش بازداشت شده‌اند، شانه خالی می‌کنند.

بن فرحان در ادامه ضمن تاکید بر ادامه پشتیبانی عربستان از اقدامات ائتلاف ضد داعش برای نابودی این گروه تروریستی، گفت: به این کشورها می‌گویم، شما باید اقدام کنید و مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرید. اینکه شما بخشی از این ائتلاف هستید به معنی این است که باید با یکدیگر تلاش کنید.

وزیر خارجه عربستان در ادامه تاکید کرد: عربستان همواره بر این باور است که راه برقراری امنیت، ثبات، توسعه و شکوفایی نیازمند تداوم تلاش‌های جمعی برای مبارزه با تروریسم و گروه جنایتکار آن و نیز مقابله با تفکرات افراطی است.

وی تاکید کرد: عربستان به انجام هر گونه تلاشی در حمایت از اقدامات ائتلاف جهت نابودی داعش و امتداد آن در هر کجا و نیز مقابله با اقدامات شیطانی و شرورانه آن و خشکاندن منابع مالی‌اش ادامه خواهد داد.

همچنین او از تلاشی که برای ایجاد گروهی جهت مبارزه با داعش در افغانستان آغاز شده، استقبال کرد.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در این نشست گفت دولت عراق در جهت بهبود خدمات و زیرساخت‌ها و به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد و مبارزه با فساد تلاش می‌کند.

فواد حسین افزود دولت درصدد مبارزه با انواع تروریسم و تقویت ثبات در مناطق آزاد شده و بازگرداندن آوارگان است.

وزیر خارجه عراق گفت نیروهای امنیتی به عملیات پیش دستانه و اطلاعاتی برای تعقیب بقایای داعش و هسته های خفته آن ادامه می‌دهد و این تلاش‌ها به کاهش قابل توجه سطح حملات طی نیمه نخست سال جاری انجامید.

این ائتلاف در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، گفت: از سال ۲۰۱۴، شرکای ائتلاف جهانی ۲۰ میلیارد دالر برای ثبات، مین زدایی، حمایت اقتصادی و کمک به عراق و سوریه کمک کرده‌اند و متعهد است از همه منابع موجود برای مبارزه با داعش استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.