هشدار سطح زرد هواشناسی درباره وزش باد شدید

هواشناسی خراسان جنوبی در خصوص وزش شدید تا خیلی شدید باد در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

 

نخعی رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی تا اواخر وقت امروز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده با احتمال برخورد صاعقه در مناطق کوهپایه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: همچنین وزش شدید تا خیلی شدید باد سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود و منطقه اثر این وضعیت جوی، سراسر استان است.

نخعی ادامه داد: تغییرات دما طی ۲۴ ساعت آینده روند کاهشی دارد و از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه شرایط جوی امروز در استان ناپایدار است عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته بارش به میزان چهار میلیمتر از ایستگاه باران‌سنجی آتشکده نهبندان، حدود سه میلیمتر از ایستگاه علی‌آباد زارعین و بارش کمتر از یک میلیمتر از ایستگاه نهبندان گزارش شده است.

او تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بندان و دهسلم با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرمترین و سربیشه با کمینه دمای ۱۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین نقطه استان بوده و تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۲۲ و ۳۵ درجه سلسیوس ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش شدید تا خیلی شدید باد در این استان مطابق روزهای اخیر هشدار سطح زرد صادر کرد.

براساس این هشدار هواشناسی احتمال اختلال موقتی در تردد جاده‌ای، آسیب به درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های جوان، خسارت به پوشش، سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، خطر سقوط اجسام و رواناب محدود وجود دارد.

همچنین خودداری از سفرهای غیرضروری، رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پوشش و استحکام سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، پرهیز از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص، مراقبت از کندوهای زنبور عسل، خودداری از چرای دام، جابه‌جایی و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.