افزایش خطوط پروازی فرودگاه شهرکرد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی پرواز‌های فرودگاه شهرکرد به روزی یک پرواز افزایش می‌یابد.

حسینعلی مقصودی اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارتخانه به زودی پرواز‌های فرودگاه شهرکرد به روزی یک پرواز افزایش و شهرکرد به مشهد می‌یابد و پرواز شهرکرد به چابهار راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۳۴ طرح راهسازی به طول ۱۳۷ کیلومتر در استان در حال انجام است از این تعداد ۱۲ طرح دارای اعتبارات ملی است و به دلیل کوهستانی بودن استان اغلب طرح ها دارای تونل است و همین سبب می‌شود هزینه‌های ساخت افزایش یابد.

مقصودی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی استان محور شهرکرد، بروجن به لردگان است این طرح تا لردگان انجام شده است و تنها دو تا سه کیلومتر در خروجی سفیددشت و دو تونل در محدوده کره‌بس در حال انجام است و پیمانکاران قسمت لردگان به سمت ایذه انتخاب شده است و برای اتمام پروژه بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: ۱۸ کیلومتر از محور چهار خطه شهرکرد به شلمزار آماده بهره‌برداری است و بقیه مسیر به طول ۲۶ کیلومتر تا پایان فصل کاری در استان افتتاح می‌شود.


بیشتر بخوانید


مقودی گفت: با اشاره به اینکه راه آهن استان با اختصاص هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر شتاب گرفت و هم‌اکنون زیرسازی طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، توضیح داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال زیرسازی به پایان برسد و با تامین اعتبار عملیات روسازی ظرف دو تا سه ماه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: عمده واحد‌های طرح مسکن مهر در استان به متقاضیان تحویل داده شده و حدود ۱۲۰ واحد به دلیل دارا بودن پرونده قضایی و مشکلات حقوقی هنوز واگذار نشده است.

مقصودی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا امسال با حل مشکلات، این واحد‌های مسکونی به صاحبان آن تحویل داده شود.

وی افزود: طرح مسکن مهر در دولت‌های قبل با هدف کنترل قیمت و تورم بخش مسکن اجرا شد، اما در دو دولت قبل اقدام دولتی در حوزه مسکن صورت نگرفت و ساخت و ساز بخش خصوصی نتوانست قیمت‌ها را کنترل کند و همین موضوع سبب افزایش افسارگسیخته و تورم در بخش مسکن شد.

مقصودی با اشاره به اینکه بعد از تصویب قانون جهش مسکن در مجلس شورای اسلامی متقاضیان در شش فاز طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری ۸۳ هزار متقاضی در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه بودند و درخواست ۲۳ هزار متقاضی تایید نهایی شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد برای بیش از ۱۹ هزار متقاضی افتتاح حساب شد و ۱۵ هزار و ۵۰۰ متقاضی واریزی بالای ۴۰ میلیون تومان داشته‌اند.

مقصودی گفت: در طی چهار سال باید ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود و هم‌اکنون برای ۷۰ درصد متقاضیان تامین زمین شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهر‌ها مشکل زمین داریم، اما سعی کرده‌ایم در بیشتر شهر‌هایی که متقاضی موثر داریم زمین موردنیار تامین شود، اظهار داشت: در سه شهر بروجن، فرخشهر و شهرکرد عملیات ساخت به صورت انبوه‌سازی است و در بقیه شهر‌ها کار به صورت گروه ساخت است.

مقصودی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین چالش در حوزه ساخت، تامین آورده از سوی متقاضیان و پرداخت تسهیلات است.

وی افزود: در آخرین تصمیمات وزارتخانه رقم تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و همچنین دهک‌های یک تا چهار تسهیلاتی با نرخ چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله دریافت می‌کنند.

مقصودی بیان داشت: در گام دیگر واحد‌های مسکونی با متراژ متفاوت ساخته می‌شود تا متقاضیان با قیمت پایین‌تری صاحب‌خانه شوند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون برخی پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است و پیش‌بینی می‌شود در سفر وزیر و هیأت دولت به استان تعدادی از این واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده شود.

مقصودی اظهار داشت: در استان کارگروهی در خصوص ساماندهی مشاوران املاک و تعیین سقف اجاره‌بها تشکیل شده است و به زودی اطلاعات خانه‌های بدون سکنه شناسایی می‌شود.

وی گفت: با مشاوران املاکی که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز فعالیت می‌کنند و همچنین مشاوران املاکی که بدون انجام محاسبات نرخ‌ها را افزایش می‌دهند برخورد می‌شود.

مقصودی با اشاره به اینکه در ۲۷ شهر استان بافت فرسوده وجود دارد، بیان کرد: پارسال ۴۲۳ واحد مسکونی در قالب ۱۰۲ طرح با دریافت تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده ساخته شد و علاوه بر دریافت وام بسته‌های تشویقی نظیر تخفیفات در هزینه‌های شهرداری، نظام‌مهندسی و ... به متقاضیان ساخت در بافت‌های فرسوده ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
جاده میانبر تجاری و ترانزیتی شمال استان در شهرستان کوهرنگ از چلگرد به بازفت به کوتاه شدن مسیر شاید به یک سوم و صرفه جویی در عمر و وقت و زمان و ایمنی مسیر هم خواهد انجامید امیدوارم این مسیر بسیار خوب و میانبر و کوتاه در دستور کار مسولان راه استان و مسولان وزارت راه و شهرسازی آنهم در جاده ایی تجاری و ترانزیتی شمال استان ،باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
راه آهن های درون استانی و چهل کیلومتری فارسان به شهرکرد را هم آغاز به ساختش را طراحی و برنامه ریزی و بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
تبریک بخاطر برقراری پرواز جدید
#چابهار_چهارمحال
#چابهار_چهارمحال
#چابهار_چهارمحال
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
پرواز شهرکرد به چابهار خیر و برکت زیادی دارد و کاش این پرواز اهواز را هم در بر بگیرد و پرواز اهواز ،شهرکرد و چابهار یک پرواز کاملتر و پر مسافرتر و با رونق و پر مسافری شود ضمن اینکه این پرواز اتصال دو شهر همسایه را بدنبال دارد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
در سه شهر بروجن و شهرکرد و فرخشهر هم باید ویلاسازی شود و این اشتباهات نباید تکرار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
فرودگاههای بیشتری در سطح استان میبایست ساخته شود از جمله در شمال استان
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۲:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
راه میانبر چلگرد به بازفت بالا برای کوتاهتر شدن مسیر ترانزیتی شمال استانمان می‌باید ساخته شود
و راه آهن شهرکرد _فارسان هم می‌باید در دستور کار دولت قرار گیرد