رگبار و رعد و برق در قزوین ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از ادامه بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای به نسبت شدید تا اواسط هفته آینده خبر داد.

مهدی آخوندی کارشناس اداره کل هواشناسی  اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، پیش بینی می‌شود با توجه به گذر امواج تراز میانی جو تا روز دوشنبه هفته آینده و در ساعات بعدازظهر و شب افزایش ابر، در پاره‌ای مناطق رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های لحظه‌ای شدید با احتمال ریزش تگرگ را در سطح منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: شب گذشته با توجه به بارش‌های رگباری در سطح استان، بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به شهرستان بویین زهرا با ۱۱.۳ میلی متر و در مرکز استان نیز ۵.۶ میلی متر بود و این در حالی است که بیشترین سرعت وزش باد در شهرستان آبیک با ۸۰ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

به گفته این کارشناس هواشناسی، بیشترین میزان بارش‌های استان قزوین طی ۲ روز گذشته مربوط به شهر رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۳.۲ میلی متر بوده است.

شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خودداری کنند

آخوندی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و رشد ابر‌های همرفتی، ناپایداری‌ها به صورت محلی از شدت بیشتری برخوردار است و لذا خطر آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه و مسیل ها، به ویژه برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته دیگر دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود طی مدت یاد شده از هرگونه توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خودداری کرده و رانندگان نیز هنگام رانندگی به لغزنده بودن سطح جاده و کاهش دید افقی توجه جدی داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: شهروندان همچنین طی این مدت از انجام هرگونه فعالیت و انجام کار در فضای باز و مناطق مرتفع به دلیل احتمال برخورد صاعقه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی نیز از امروز روند افزایش نسبی دما را در سطح استان پیش بینی می‌شود.

آخوندی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با ۸ و آبیک با ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۲ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.