پاکستان:

به اجماع همسایگان افغانستان در به رسمیت شناختن طالبان عمل می کنیم

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان گفت اسلام‌آباد زمانی حکومت طالبان را به رسمیت خواهد شناخت که سایر کشورهای همسایه افغانستان نیز آماده پذیرش آن باشند.

آصف علی خان درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان درباره موضع این کشور در خصوص به رسمیت شناختن حکومت طالبان گفت: پاکستان بخشی از اجماع میان همسایگان نزدیک افغانستان است که بر اساس آن تصمیم گرفته شده تا همسایگان افغانستان حکومت طالبان را با اتفاق آرا و یکجا، به رسمیت بشناسند.

وی با اظهار اینکه پاکستان از دنبال کردن سیاست عمق استراتژیک در افغانستان دست کشیده است گفت موضوع ایجاد عمق استراتژیک زمانی مطرح شده بود که پاکستان از بروز جنگ با هند نگرانی داشت اما اکنون با دست یافتن پاکستان به سلاح هسته‌ای، احتمال بروز جنگ تمام عیار بین پاکستان و هند کاهش یافته است.

این دیپلمات پاکستانی گفت: شما در کشوری به دنبال ایجاد عمق استراتژیک می‌باشید که ثبات داشته باشد اما افغانستان از سال 1979 میلادی به این سو با ثبات نبوده است. بنابراین با توجه به این بی ثباتی، افغانستان چگونه می‌تواند عمق استراتژیک ما باشد؟

درانی همچنان وجود اختلافات بین دولت پاکستان و نظامیان این کشور در قبال افغانستان را رد کرد و گفت سیاست دولت و ارتش پاکستان در رابطه با افغانستان واحد است.

وی همچنین تصریح کرد پاکستان در کل به عنوان یک کشور و بدون در نظر داشت اینکه در کابل چه کسی در قدرت است، با افغانستان تعامل می‌کند.

این دیپلمات پاکستان در ادامه نیز با اظهار اینکه طالبان پاکستانی در افغانستان حضور و فعالیت دارند، این موضوع را مایه نگرانی اسلام‌آباد دانست.

وی ضمن ابراز امیدواری برای مهار فعالیت طالبان پاکستانی توسط کابل گفت هیچ مشکلی بین اسلام‌آباد و کابل وجود ندارد و گفتگوها در مورد تحریک طالبان پاکستان با هیئت حاکمه افغانستان جریان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار