درمانگاه نقطه صفر مرزی اربعین امسال آماده ارائه خدمت به زوار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت : ساخت درمانگاه بهداشتی درمانی در نقطه صفر مرزی حدود سی درصد پیشرفت داشته و تا اربعین امسال یک طبقه آن برای ارائه خدمت به زوار آماده خواهد شد.

محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت : برای راه اندازی درمانگاه که ۲هزار متر مربع می‌باشد به ۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از استقرار دو درمانگاه سیار دیگر در نقطه صفر مرزی در ایام اربعین خبر داد و افزود: سال گذشته به علت اینکه گاهی مرز خسروی از سوی عراقی‌ها بسته میشد با تجمع زوار در نقطه صفر مرزی مواجه بودیم که موجب گرما زدگی افراد می‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: با ایجاد و استفاده از این سه درمانگاه قطعا آمار گرمازدگی کاهش و امسال به افراد بیشتری در ایام اربعین خدمات رسانی خواهد شد.

محمدی یادآور شد: ذخایر سرم هم مناسب است و قطعا با کمبود در ایام اربعین مواجه نخواهیم شد.

وی از اضافه شدن تیم‌های فوریت‌های پزشکی و پایگاه‌های اورژانس در اربعین امسال خبر داد و تصریح کرد: بر تمام موکب‌های که به زوار خدمات ارایه میشود نظارت و از تمامی آن‌ها بازدید‌های بهداشتی به عمل می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کرمانشاه در خصوص کمبود شیر خشک در داروخانه‌ها گفت: ما دو نوع شیر خشک داریم یکی شیر خشک معمولی که در این زمینه کمبودی نداریم، اما در بخش شیر خشک رژیمی که مربوط به کودکانی است که دارای حساسیت خاصی هستند، سهمیه‌ای می‌باشد ودر سامانه‌ی تی تک بنام فرزند ثبت میشود که گاهی مشکلات مقطعی در این بخش پیش آمده، اما هم اکنون مشکلی نداریم.

محمدی درباره خوابگاه‌های دانشجویی گفت:کار ساخت خوابگاه چهارصد نفره اسفند ماه امسال آغاز شده که تلاش میکنیم سال آینده به بهره برداری برسد.

وی یاد آور شد: محل این خوابگاه مقابل بیمارستان امام رضا علیه السلام است و برای راه اندازی کامل آن یکصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدی یک خوابگاه هم در شهرک حافظیه کرمانشاه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی نبود که پیگیر آن شدیم و با دستور قضایی به زودی تخلیه و به زودی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کرمانشاه گفت: با آماده سازی و در اختیار قرار گرفتن این خوابگاه کمبود‌های خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تا حد زیادی کاهش خواهد یافت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار