آغاز برداشت محصول چغندر قند از مزارع سرپل ذهاب

سرپرست جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب از آغاز برداشت محصول چغندر قند از مزارع شهرستان خبر داد.

خلیل حیدری سرپرست جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : برداشت محصول چغندر قند از سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع زیرکشت این محصول در شهرستان آغاز شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری از هر هکتار زیر کشت چغندر قند بین ۶۰ تا ۷۰ تن محصول تولید شود که براین اساس پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۱ هزار تن چغندر قند پاییزه برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان تصریح کرد: چغندر برداشت شده با قیمت تضمینی هرکیلو ۲هزار و ۷۰۰ تومان تحویل کارخانه قند بیستون می‌شود که تاکنون ۹۰ هکتار از مزارع برداشت شده و روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون محصول از مزارع حمل و تحویل کارخانه می‌شود.

حیدری اذعان داشت: کشت چغندر قند یک فرصت استراتژیک است که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز و امکان بهره مندی از کشت دوم بعد از برداشت محصول اول، باعث ایجاد اشتغال بهتری در بخش کشاورزی شهرستان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی بهره وری اراضی کشاورزی با کشت چغندر قند بیشتر می‌شود ازاین رو کشاورزان با شرکت در کلاس‌های ترویج جهاد کشاورزی به منظور ترغیب برای کشت این محصول، هم درآمد خود را در بخش کشاورزی ارتقا داده و هم با تلاش بیشتر به اقتصاد کشور کمک می‌کنند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان افزود: تولید این محصول از مرحله کاشت تا برداشت بصورت مکانیزه انجام می‌شود و خرید آن توسط کارخانه قند بیستون بصورت تضمینی می‌باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار