با حضور میدانی مدیران هرمزگان مسائل مختلف بخش شمیل بندرعباس بررسی شد

 استاندار هرمزگان به همراه دیگر مسوولان استان با حضور در بخش شمیل مسائل و مشکلات مختلف این منطقه را بررسی و ارزیابی کرد.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان  روز جمعه پس از بررسی مسائل و مشکلات مردم بخش شمیل در جمع خبرنگاران گفت: در کنار مردم بودن از ویژگی‌های دولت سیزدهم بوده و توفیقی شد در خدمت مردم بخش شمیل بودیم، مسائل زیادی از سوی بخشدار، معتمدین و شورا‌های این بخش مطرح شد که عمده مسائل مربوط به بحث راه بود که خوشبختانه در این خصوص تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

او گفت:در حوزه مدارس نیز در این بخش چهار مدرسه نیمه تمام وجود داشت که مقرر شد علاوه بر تکمیل این مدارس و راه اندازی هنرستان تخصصی، برای برخی نقاط که نیازمند کلاس درس بیشتر هست نیز کلاس درس جدید احداث شود، امیدواریم این مدارس تا مهرماه سالجاری به بهره‌برداری برسند و یک مدرسه نیز برای این منطقه تا مهرماه سال آینده ساخته خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: در حوزه آب برای بخش شمیل اتفاقات خوبی تاکنون افتاده و برنامه ریزی برای آبرسانی به سایر مناطق که با مشکل مواجه هستند نیز انجام شد، مقرر شد آبرسانی به این روستا‌ها انجام و در برخی مناطق نیز اصلاح شبکه انجام شود.

او گفت: در حوزه زمین و سالن ورزشی هم مقرر شد در بخش شمیل سه زمین چمن طبیعی و پنج زمین چمن مصنوعی با کمک نمایندگان حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی احداث شود.

تبدیل بخش شمیل به شهر در اولویت پیگیری

 جلسه بررسی مسائل مختلف شمیل بندرعباس

استاندار هرمزگان گفت: یکی از مباحث اصلی و مهم تبدیل شدن شمیل به شهر است که پیگیری خواهیم کرد این اتفاق به زودی رخ دهد.

او گفت: در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای برق‌رسانی به مزارع این منطقه تخصیص یافت که می‌تواند به نجات سواحل کمک کند؛ چرا که با برق رسانی به مزارع میگو می‌توان تولید را تا چهار برابر افزایش داد و علاوه بر حفظ زمین‌های ساحلی، به اقتصاد منطقه نیز کمک خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: آمادگی ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مردم این منطقه وجود دارد، برخی کار‌ها با بازدهی مناسب همچون پرورش ماهیان زینتی و نیروگاه خورشیدی که امسال ۱۰ هزار واحد سهمیه داریم می‌تواند مورد توجه مردم قرار گیرد و ما هم برای این کار‌ها تسهیلات با سود کم در اختیار قرار خواهیم داد.

بخش شمیل از ترکیب دهستان شمیل و حسن لنگی ایجاد شده و مرکز این بخش، روستای شمیل تعیین شده است.

وزیر کشور سوم دیماه سال ۱۳۹۹ با انعکاس مصوبه هیات وزیران، ایجاد بخش شمیل در شهرستان بندرعباس را به طور رسمی ابلاغ کرد.

با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری هرمزگان از طریق وزارت کشور و تصویب هیات دولت، دهستان شمیل در شهرستان بندرعباس به بخش ارتقا یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.