تاکید امام جمعه بندرعباس بر تحقق اقتصاد دریامحور و اشتغال

امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز جمعه بر تبیین مکتب امام خمینی (ره) در جامعه، توجه به اقتصاد دریامحور و اشتغال زایی در استان تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نمازجمعه گفت: عقلانیت، معنویت و عدالت سه محور اصلی مکتب امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس نیاز جامعه همیشه این سه محور را برای مردم تبیین می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: وظیفه همه ما نیز این است که مکتب امام خمینی (ره) را بشناسیم و راه ایشان را ادامه دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی افزایش امید در جامعه و اعتماد به نفس در بین جوانان بسیار مهم است.

امام جمعه بندرعباس گفت: دشمن به دنبال از بین بردن امید در جامعه به خصوص در بین جوانان است که بصیرت و بیداری مردم تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: در حوادث اخیر نیز تلاش‌های دشمنان برای از بین بردن امید در کشور مضاعف شد، اما باید تلاش کنیم تا روح امید و انگیزه در جامعه گسترش یابد.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: با حرکت لاک پشتی نمی‌توان مشکل اشتغال در استان را حل کرد بلکه باید سهم اشتغال زایی برای جوانان در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دستی، کشاورزی، صنعت و گردشگری مشخص شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: در همه بخش‌ها باید برای اشتغال بیشتر، برنامه ریزی شود تا توقف نداشته باشیم.

امام جمعه بندرعباس گفت: بر اساس آمار‌ها اکنون سهم اشتغال هرمزگانی‌ها در صنایع کوچک و بزرگ حدود ۳۰ درصد است که باید این سهم افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: ۳۰ تا ۴۰ هزار بیکار در استان شناسایی شده است که باید این مشکل بیکاری حل شود.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به ۲۰ خرداد روز صنایع دستی گفت: با سرمایه گذاری بیشتر در این بخش، بازاریابی، ایجاد بازارچه‌های محلی و برگزاری دوره‌های مهارت افزایی می‌توان سهم اشتغال هرمزگانی‌ها را در صنایع دستی افزایش داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: با ایجاد کسب و کار‌های کوچک و خانگی، بسته بندی مناسب و راه اندازی بازار فروش داخلی و صادرات محصولات بخشی از مشکل بیکاری حل می‌شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: مسئولان برای بازار فروش صنایع دستی و صادرات آن برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: چند سال گذشته بندرعباس از طرف سازمان یونسکو به عنوان شهر خلاق و صنایع دستی معرفی شد که نشان می‌دهد ظرفیت این شهر در این بخش بسیار زیاد است.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ظرفیت و فرصت دریا باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: در همین زمینه در استان جلسات متعددی با حضور صاحب نظران و دانشگاهیان برگزار شد تا فرهنگ ساحل نشینی و استفاده از دریا بیشتر تبیین شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: هرمزگان با دارابودن حدود دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ظرفیت بسیار مناسبی برای استفاده از اقتصاد دریامحور دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه بهره مندی ما از دریا شاید به ۱۰ درصد هم نرسد گفت: از اقتصاد دریا و ساحل نشینی به درستی استفاده نکرده ایم.

امام جمعه بندرعباس گفت: برای گسترش این فرهنگ جلسه‌ای با شرکت امامان جمعه مناطق ساحلی نیز برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان گفت: در دنیا شهر‌های پیشرفته در کنار ساحل هستند، اما اینجا شهر‌های ساحلی ما وضعیت مناسبی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: برای گسترش فرهنگ ساحل نشینی و اقتصاد دریا باید در قالب‌های مختلف و با همکاری رسانه‌ها کار شود.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دین اسلام، بازاریان را به سود کفاف و منصفانه تشویق کرده است تا ثروت اندوزی مبنای کسب و کار نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: رایج شدن سود منصفانه در بین بازاریان سبب رضایت خدا و مردم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.