پوتین: به زودی انتقال تسلیحات هسته‌ای به بلاروس را آغاز می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود تاکید کرد طبق برنامه، تسلیحات روسیه در زمان مقرر در بلاروس مستقر خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود به او گفت که روسیه پس از آماده شدن تاسیسات در ۷ تا ۸ ژوئیه، استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خود را در بلاروس آغاز خواهد کرد.

به گزارش رویترز، پوتین در این دیدار که در شهر «سوچی» روسیه برگزار شده، گفت: «همه چیز طبق برنامه و پابرجا است». 

گفتنی است، روسای جمهور دو کشور قبلاً با طرح استقرار موشک‌های هسته‌ای کوتاه برد زمینی روسیه در خاک بلاروس موافقت کرده بودند. آمریکا و متحدانش در ناتو استقرار تسلیحات هسته‌ای روسی در بلاروس را مغایر با تعهدات مسکو برای منع اشاعه هسته‌ای می‌دانند. با این حال، مقامات روسی می‌گویند استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس همانند استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشور‌های متحد خود در قاره اروپاست.

شایان ذکر است، بلاروس تنها متحد اروپایی روسیه در جنگ با اوکراین محسوب می‌شود که در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و زمانی که جنگ آغاز شد به مسکو اجازه داد از خاک این کشور به منظور آغاز نبرد استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
تمام کشورای تازه استقلال یافته به نفعشونه فورا به شوروی برگردن والا سرنوشت اوکراین در انتظارشونه و آمریکا همه اونا رو مجبور به جنگ با روسیه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
ایران با موشک فتاح همه را نابود می کند؛ منتظر باش پوتی
آخرین اخبار