برنامه‌های هفته صنایع‌دستی استان قم اعلام شد

از رونمایی بسته سوغات زائر تا تجلیل از پیشکسوتان در هفته صنایع‌دستی قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از رونمایی از بسته سوغات زائر همزمان با هفته صنایع دستی در استان خبر داد.

 علیرضا ارجمندی با تبریک فرا رسیدن هفته صنایع‌دستی و روز جهانی صنایع‌دستی به فعالان عرصه صنایع‌دستی استان گفت: برنامه‌های متنوعی در هفته صنایع‌دستی از جمله رونمایی از دستاورد پژوهشی بسته سوغات زائر با محوریت فروش محصولات صنایع‌دستی تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در ادامه با بیان اینکه استان قم با وجود صنایع‌دستی متنوع و ممتاز، ظرفیت و توانمندی خوبی در بخش سوغات دارد، افزود: طرح مطالعاتی بسته سوغات قم شامل پژوهش بر روی تمام سوغات استان قم از ارزان‌ترین سوغات استان تا گران‌قیمت‌ترین آن فرش بوده است.

او در ادامه هفته صنایع‌دستی را فرصتی برای ارج نهادن به هنر فعالان حوزه صنایع‌دستی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنایع‌دستی استان دانست و افزود: در جهت حمایت معنوی و مادی از هنرمندان صنایع‌دستی، نمایشگاهی با همکاری شرکت توسعه ایرانگردی در محل نمایشگاه‌های دائمی در مجاورت استانداری از ۳۱ خرداد ماه تا ۵ تیرماه پذیرای حضور بازدیدکنندگان خواهد بود.

ارجمندی گفت: همچین برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با مشارکت نهاد کتابخانه‌های استان در ساختمان کتابخانه نوبهار و برگزاری کارگاه تولید زنده آثار هنرمندان صنایع‌دستی در سالن ورودی استانداری از دیگر ویژه برنامه‌های هفته صنایع دستی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در ادامه برگزاری مراسم بزرگداشت هفته صنایع‌دستی با تجلیل از پیشکسوتان این حرفه را از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی عنوان کرد.

او افزود: تجلیل از فروشگاه‌های برتر عرضه صنایع‌دستی و تجلیل از هنرمندان کارگاه‌های صنایع‌دستی بازار سنتی (کهنه) قم ازدیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی خواهد بود.

ارجمندی بازدید از فعالیت‌های هنرمندان در کارگاه‌های صنایع‌دستی شاخص استان و بازدید رایگان هنرمندان فعال صنایع‌دستی از موزه آستانه مقدسه از دیگر ویژه برنامه‌های هفته صنایع‌دستی برشمرد.

۵۹۱۲ هنرمند صنایع‌دستی در ۵۳ رشته مختلف صنایع‌دستی در استان قم مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار