کارگران تعدیل شده یک شرکت مخابراتی در سیستان و بلوچستان سر کار خود بازگشتند

شرکت فراگستر لیدوما «پیمانکار شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان» که اخیرا تعدادی از نیرو‌های خود را تعدیل کرده بود، پس از ثبت شکایت کارگران از کار بیکار شده، بر اساس رای مراجع حل اختلاف کار، «حکم برگشت به کار» آن‌ها صادر شده است.

 در پی مطالبات معوق کارگران شرکت سهند سازه البرز «مجری خطوط انتقال شهرک پتروشیمی نگین چابهار» و شرکت «فراگستر لیدوما» پیمانکار شرکت مخابرات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این اداره کل همواره صیانت از نیروی کار و حمایت از کارآفرینان را اولویت اصلی خود می‌داند چرا که معتقد هست وجود کارگر به کارفرما وابسته است و برعکس؛ با توجه به رسالت ذاتی وزارت متبوع در رسیدگی به اختلافات کارگران و کارفرمایان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ۲۵ هیأت تشخیص و حل اختلاف به موضوعات و موارد اختلافی رسیدگی می‌کند.

رسیدگی به موضوعات و مسائل کارگری و کارفرمایی منوط به ثبت آن موضوع و مساله در «سامانه جامع روابط کار» است و در این شرایط هست که می‌توان در مسیر احقاق حق کارگر و کارفرما اقدام لازم را انجام داد.

بر این اساس سال گذشته به سه هزار و ۲۰۰ دادخواست ثبت شده در سامانه جامع روابط کار در سیستان و بلوچستان رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: در مورد شرکت فراگستر لیدوما «پیمانکار شرکت مخابرات استان» که اخیراً تعدادی از نیرو‌های خود را تعدیل کرده بود، پس از ثبت شکایت کارگران از کار بیکار شده، بر اساس رای مراجع حل اختلاف کار، «حکم برگشت به کار» آن‌ها صادر شده است.

برچسب ها: اشتغالزایی ، مخابرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار