زنجان با ۲۹ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی استان را ثبت کرد

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با فعالیت سامانه بارشی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، زنجان با ۲۹ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را در این استان ثبت کرد.

حسین سلطانی با بیان اینکه زنجان با ۲۹ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی استان را ثبت کرد گفت: میزان این بارش ها به تفکیک ایستگاههای هواشناسی در شهرهای استان شامل سلطانیه ۱۳، آب بر ۱۱، ابهر ۶، ماهنشان پنج، خرمدره چهار، قیدار و حلب نیز یک میلیمتر ثبت شد.

وی یادآورشد: از بعدازظهر امروز با عبور امواج ضعیفی از منطقه مجددا شاهد افزایش ناپایداری‌ها خواهیم بود که می‌تواند در برخی مناطق با رگبارهای پراکنده باران و رعدوبرق و در ساعات بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه شود.

سلطانی اظهار داشت: این سامانه روز یکشنبه نیز در قالب رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید به خصوص در نواحی شمالی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و روز دوشنبه به تدریج از منطقه خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی روزهای آینده روند افزایشی خواهد داشت، اظهار کرد: روز چهارشنبه هفته جاری نیز سامانه بارشی دیگری در استان فعال خواهد شد که بر اثر آن بارش های باران در نواحی مختلف استان رخ خواهد داد.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۰ و ۲۵ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۵ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۷ درجه، آببر ۱۷ و ۲۷ درجه، سلطانیه هفت و ۲۹ درجه، قیدار هشت و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.