پیشرفت ۵۰ درصدی طرح توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی میزان پیشرفت طرح توسعه و اسکلت بندی بیمارستان شهدای گمنام یاسوج را ۵۰ درصد اعلام کرد.

میرهاشم موسوی در بازدید از مراحل ساخت و توسعه بیمارستان شهدای گمنام یاسوج گفت: طرح توسعه این بیمارستان براساس زمانبندی پیش رفته است و مرحله اسکلت ۵۰ درصد پیشرفت دارد.
 
او افزود: براساس زمانبندی طرح عقب افتادگی دارد که قرار شد گروهی برای بررسی بیشتر کارشناسی و با مستندات وضعیت آن را ارزیابی کنند.
 
موسوی ادامه داد: وعده‌ای که برای تحویل مرحله اسکلت است را به سرانجام برسانیم تا هر چه سریعتر مردم از ظرفیت این طرح استفاده کنند.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در این سفر بررسی شد اراضی ۲ هکتاری مرکز شهر یاسوج بود که مشکل و اختلاف حقوقی بین سازمان تامین اجتماعی و یک طرف دیگر داشت.

او می‌گوید: هم اکنون طبق حکم دادگاه و قانون این مشکل رفع شد قرار است چند ماه آینده در رابطه با این زمین تصمیم قطعی گرفته و به مردم اطلاع رسانی شود.
 
موسوی گفت: این زمین ظرفیت بسیار مناسبی برای استفاده از سرمایه‌گذاری، تجاری و ساخت و سازی دارد که می‌تواند به اشتغال‌زایی نیز منجر شود.
 
موسوی ادامه داد: البته سرمایه گذاران دیگری هم داریم که در حوزه صندوق‌ها و مشابه ما متقاضی سرمایه گذاری در این زمین هستند.
 
او اضافه کرد: یا سازمان تامین اجتماعی در زمین دوهکتاری مرکز شهر یاسوج سرمایه گذاری می‌کند و یا در صورتی که سرمایه گذاری پیدا شود که از ظرفیت این مجموعه برای اشتغال و توسعه سرمایه گذاری تجاری این زمین استفاده کند با همکاری آن مجموعه را به سرانجام می‌رسانیم.
 
توسعه خدمات تخصصی در درمانگاه‌های تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از هدف‌های اصلی سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد را ارزیابی خدمات تامین اجتماعی در این استان اعلام کرد و گفت: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باید توسعه خدمات را داشته باشیم که توسعه و الحاق بیمارستان امام خمینی (ره) شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی در سفر اول رئیس جمهور به این استان مصوب شد.
 
میرهاشم موسوی افزود: منابع و سهم تامین اجتماعی برای آغاز عملیات این بیمارستان تهیه و تامین خواهد شد.
 
او اضافه کرد: توسعه خدمات تخصصی را در درمانگاه‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد توجه قرار خواهیم داد. همچنین تجهیزات مورد نیاز این استان در راستای تقویت خدمات تخصصی سلامت انجام می‌شود.

موسوی ادامه داد: علاوه بر این قرار شد که نیروی متخصص مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تهیه و تامین کند تا با این نیرو‌ها قرارداد بسته شود و توسعه خدمات بیشتر به بیمه شدگان و بازنشستگان ارائه دهیم.

میانگین ضریب نفوذ بیمه شده کشور ۵۳درصد است

میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در جمع کارکنان تامین اجتماعی استان و شهر یاسوج افزود: در سال گذشته بین ۶ تا ۸ میلیون نفر در کشور بیمه نشده وجود داشت که باید مولفه‌های جذب این تعداد را که یک ظرفیت برای تامین اجتماعی است را پشتیبانی و ورودی صندوق را افزایش دهیم.
 
او ادامه داد: در ۲ سال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید به بیمه شدگان تامین اجتماعی اضافه شده است.

موسوی در خصوص به کارگیری فرزندان کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی در این سازمان هم گفت: ما بدمان نمی‌آید، اما قوانین حاکمه و موضوعه داریم که استخدام نیرو تنها از طریق آزمون باید انجام شود و دستگاه‌های نظارتی اجازه نمی‌دهند.
 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد ضریب نفوذ پایین بیمه شده نسبت به متوسط کشوری است که این متوسط ضریب نفوذ در سطح کشور ۵۳ درصد است در حالی که در این استان حدود ۴۲ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.