پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو بوکان به نام شهید محیط‌بان مزین شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: پاسگاه محیط بانی پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو حمامیان این شهرستان به نام شهید «مسعود علیخانی» از شهدای محیط‌بان استان کردستان نامگذاری شده است.

آوات بازیار رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: پاسگاه محیط بانی پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو حمامیان در نزدیکی روستای شیخ‌لر به مساحت ۳۰۰ مترمربع در ۲ طبقه احداث شده است و به صورت مستمر زیستگاه‌های پرنده در حال انقراض میش‌مرغ را پایش می‌کند.

وی اضافه کرد: دشت سوتاو حمامیان بوکان که هم اکنون به تنها محل زیست این پرنده نادر در کشور تبدیل شده، در سال ۱۳۸۹ با مساحت حدود چهار هزار هکتار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان پناهگاه حیات وحش ارتقا یافته است.

بازیار در خصوص اقداماتی که برای حفاظت از پرنده در حال انقراض میش مرغ انجام شده، افزود: ساخت پناهگاه، نصب تابلو در زیستگاه، نصب دوربین‌های آنلاین و عملیات میله گذاری در محدود زیستگاه این پرنده در حال انقراض انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: برگزاری نشستی با کارشناسان محیط زیست در مورد میش مرغ، برپایی نمایشگاه صنایع دستی بانوان، برگزاری دوره‌های آموزش برای جوامع محلی پیرامون زیستگاه‌های میش مرغ، بازدید از سایت زباله شهری شیخ‌لر، بازرسی و نظارت بر فعالیت واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی و مراکز معاینه فنی از دیگر برنامه‌های این هفته در بوکان است.

۱۶ تا ۲۲ خرداد به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.