آزادسازی ۹ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان قزوین

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: هیئت حل اختلاف و داوری با فسخ قرارداد ۹ هکتار از اراضی راکد شهرک‌های صنعتی موافقت کرد.

رضا صفاری مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در راستای فعال سازی و آزاد سازی قرارداد‌های واگذاری صنعتی و حق بهره برداری راکد اولین جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ایران برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه در مجموع ۱۶ پرونده قرارداد واگذاری راکد و نیمه فعال مورد بررسی حقوقی قرار گرفت که دو قرارداد منجر به فسخ و آزادسازی اراضی صنعتی شد که در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، این اراضی مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار خواهد شد.

صفاری با اشاره به مهلت اعطا شده به سرمایه گذاران تصریح کرد: پنج سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که زمان مقرر آن‌ها برای ساخت و اجرای طرح‌های تولیدی آن‌ها به پایان رسیده بود، برای اجرای تعهد قراردادهایشان در اراضی واگذار شده مهلت دوباره گرفتند و این سرمایه گذاران با ارایه دلایل خود در اقدام نکردن برای اجرا و احداث واحد‌های تولیدی مورد نظر، درخواست مهلت دوباره برای اجرای طرح‌های خود را داشتند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین یادآور شد: در صورت اجرا نشدن تعهدات از سوی سرمایه گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته شده و قرارداد‌های منعقد شده آن‌ها با این شرکت فسخ می‌شود.

صفاری با اشاره به آزاد سازی اراضی فسخ شده در سال گذشته گفت: از ۷۸ پرونده بررسی شده، تعداد ۲۰ مورد به فسخ قطعی منجر شد و ۱۶۹ هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرک‌های تقاضا محور آزادسازی شده است.

این مسئول بیان کرد: این اراضی در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار و یا در مرحله واگذاری است که این میزان مساحت فسخ شده نسبت به دو سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. 

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید و در راستای فعالسازی قرارداد‌های راکد و تاکید بر آزاد سازی اراضی خلع ید شده و واگذاری آن به سرمایه گذاران جدید و احیاء واحد‌های تولیدی و طرح‌های صنعتی راکد تا پایان سال جاری برگزاری پنج جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با بررسی و رسیدگی ۷۷ پرونده قرارداد راکد در دستور کار این شرکت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دم شما گرم ادامه بدید