ممنوعیت نمایشگاه‌های خودرو از ثبت نام و پیش فروش خودرو

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از نمایشگاه‌های خودرو خواست از فعالیت در قالب ثبت نام و پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز از مراجع قضایی خودداری کنند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اعلام کرد: کلیه واحد‌های صنفی نمایشگاه خودرو و غیره، ائم از حقیقی و حقوقی با داشتن پروانه کسب، صرفا مجاز به فعالیت در حیطه صنف خود مبنی بر حق العمل کاری می‌باشند و فعالیت در قالب ثبت نام و پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز از مراجع قضایی قابل پیگیری می‌باشد.

چند مدت پیش متهمان پرونده خرم خودروی دشتابی روانه زندان شدند.

رجبی دادستان قزوین گفت: با شکایت ۱۷۰ نفر از شهروندان از این شرکت مبنی بر کلاهبرداری، پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای شهرستان تاکستان تشکیل شد و متهمان این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

رجبی افزود: این متهمان با استفاده از شیوه‌های متقلبانه و جلب اعتماد با انتساب خلاف واقع خود به برخی اشخاص صاحب منصب و در قالب پیش ثبت نام خودرو اقدام به دریافت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از مردم کرده بودند که در موعد مقرر هم خودرویی تحویل نداده اند.

در چند ماه اخیر این دومین پرونده کثیرالشاکی برای شرکت‌های پیش فروش خودرو پس از کلاهبرداری شرکت تاج خودرو است.

دادستان قزوین تاکید کرد: عرضه و پیش فروش خودرو توسط اینگونه شرکت‌ها امکان پذیر نیست و بدون شک فعالیت آن‌ها وجاهت قانونی ندارد و شهروندان فریب تبلیغات واهی این شرکت‌ها را نخورند.

دادستان تاکستان از شرکت‌های پیش فروش خودرو خواست همه تعهدات خود را انجام دهند.

شرکت‌های پیش فروش خودرو، علاوه بر وصول مطالبات سرمایه گذاران، موظفند از تنظیم قرارداد با شروط تحمیلی که منجر به تاخیر در اجرای تعهدات می‌شود، خودداری کنند.

از سرمایه گذاران خواسته شد قبل از امضاء هر گونه سندی مفاد آن را با دقت مطالعه کنند و مشورت‌های حقوقی بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار