رونمایی از نخستین محله هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی کشور در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی فارس از آیین رونمایی از ثبت محله بالاکفت در شیراز به‌عنوان نخستین محله هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی در کشور خبر داد.

سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی، اظهار کرد: به منظور معرفی هرچه بیشتر شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی و با توجه به وجود ظرفیت‌های منحصربه‌فرد صنایع‌دستی در این شهر و رونق کسب و کار صنایع‌دستی در ۸۰ رشته فعال و تعداد ۲۰ هزار نفر هنرمند شاغل در این حوزه محله بالاکفت شیراز در بافت تاریخی، فرهنگی عنوان نخستین محله هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی را به خود اختصاص داد و شهر شیراز نخستین شهری است که به‌صورت آزمونه دارای محله هنر و صنایع‌دستی می‌شود.

او در حاشیه بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری صنایع‌دستی بافت تاریخی شهر شیراز گفت: مالکان تعداد ۵۱ خانه کارگاه‌های تاریخی، فرهنگی آمادگی خود را جهت راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع دستی اعلام کرده اند که پس از طی فرآیند‌های لازم در آن‌ها فعالیت کارگاهی صنایع‌دستی شکل می‌گیرد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: توسعه و ترویج صنایع‌دستی و حل معضلات بافت تاریخی و ایجاد جاذبه‌های گردشگری دریافت تاریخی با فعال کردن کارگاه‌ها و خانه‌های صنایع‌دستی در این محله راهکار‌هایی است که در این طرح دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.