مشکلات تاکسی‌های دره مرادبیگ در همدان

رفت و آمد اهالی دره مرادبیگ دچار مشکلاتی شده است که در گزارشی دلیل آن را بررسی کردیم.

صحبت‌های مردم حاکی از آن است که تاکسی‌ها قادر به ارائه خدمات نیستند و پایین بودن نرخ کرایه و مقرون به صرفه نبودن کار را مطرح می‌کنند.

تاکسیران‌ها می‌گویند سال گذشته تعرفه همه خط‌ها ۵۰ درصد اضافه شد، اما این خط فقط ۲۹ و ۴ دم درصد اضافه شد و نتیجه اعتراض‌های ما این شد که روی افزایش نرخ کرایه سال آینده اضافه خواهد شد، اما امسال به این قول عمل نکردند و گفتند در سیستم ثبت نکرده بودیم.

تاکسیران‌ها همچنین مسائل دیگری از جمله نداشتن جای پارک مناسب در ایستگاه‌های دو سر خط، نداشتن بیمه و پرداخت حق بیمه آزاد، مخارج بالای نگهداری و استهلاک خودرو و عدم ارائه خدمات از تاکسیرانی، یک طرفه بودن خط و خالی حرکت کردن از سوی دیگر را از مشکلات خود برمی شمارند.

رئیس تاکسیرانی گفت: ۲۰ دستگاه تاکسی در خط مهستان به میدان بهارستان (میدان دره) کار می‌کنند و امسال نرخ کرایه این خط ۶۳ درصد اضافه شده و از ۴ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ به ۶ هزار و ۵۰۰ در سال ۱۴۰۲ رسیده است به منظور کمک به تاکسیداران با هماهنگی اداره صمت امسال سهمیه لاستیک برایشان گرفتیم و در حال رایزنی برای تحویل روغن هستیم، اما شرکت تعاونی که قبلا فعال بود به دلایلی منحل شده است. 

آقای حضرتی افزود: درباره بیمه هم امسال توانستیم به جای تعدادی که از بیمه خارج شده اند جایگزین کنیم برای رفع مشکل ایستگاه در میدان بهارستان با انجام عملیات عمرانی جایگاهی ایجاد کردیم، اما نیازمند تمهداتی از سوی دیگر دستگاه‌های مرتبط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار