تخلیه آب و گل و لای از منازل آسیب دیده از سیل

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تلاش تیم‌های جمعیت هلال احمر و بسیج آب و گل و لای از منازل آسیب دیده از سیل تخلیه شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان امداد رسانی به روستای آسیب دید از سیل گفت: با تلاش تیم‌های جمعیت هلال احمر و بسیج اب و گل و لای از منازل اسیب دیده از سیل تخلیه و بنیاد مسکن هم در جهت بازگشایی و تخلیه گل و لای از معابر روستایی اقدامات لازم را انجام داده است.


منصور شیشه فروش با اشاره به کمک‌های حمایتی از طریق جمعیت هلال احمر و کمیته امداد برای افراد تحت پوشش گفت: برق و اب و گاز و مخابرات مناطق اسیب دیده وصل شده و اداره منابع طبیعی با تخلیه رسوب و رفع خطر از بند‌های ابخیزداری در شهرستان‌های کوهپایه و نایین اقدام کرده است.


او گفت: دستگاه‌های اجرایی در جهت بازسازی راه‌ها، قنات‌ها قنوات و معابر اسیب دیده اقدام کرده اند.


شیشه فروش افزود: بنیاد مسکن هم با تشکیل ستاد بازسازی اماکن مسکونی در روستای نهوج اردستان در جهت بازسازی اسیب‌ها و احداث پل فنی و یا ابنما باید برای پیشگیری از حوادث مشابه اقدام کند.


براثر وقوع سیل روز پنج شنبه در ۶ شهرستان مناطق شمالی و شرقی استان و براورد‌های به میزان۲۰۰۰ میلیارد ریال به۱۳۸ واحد مسکونی، ۵۶ دستگاه پل و ابنیه فنی راهها، ۲۲۲ کیلومتر از راه‌های جاده‌ای شهری و روستایی، ۶۰۰ هکتار از مزارع و باغ‌ها ۳۰ رشته قنات، تلف شدن بیش از ۶۰۰ دام سبک و۳ کیلومتر از معابر روستایی و شهری خسارت وارد شد.


بارش شدید و ناگهانی باران که در برخی از مناطق تا ۴۶ میلیمتر هم گزارش شده موجب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی شد و بعلت حجم رسوبات و ورود گل و لای و خاشاک و نخاله‌های در مسیر و عدم توان اب گذری پل‌های واقع در روستا و محور‌های جاده‌ای سیلاب از اطراف پل‌ها جاری و منجر به بروز خسارات شده است.


لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های فصلی، ازاد سازی تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخلیه نخاله از مسیل‌ها و دهانه پل‌ها، اجرای طر‌های پخَش سیلاب و ابخیزداری، اصلاح پل‌ها و ابنیه‌های فنی فاقد توان عبور سیل، احداث و تقویت سیل بند‌های حفاظتی برای کنترل سیل و حفاظت قنوات، راه‌ها و اماکن مسکونی در برابر سیل و اجرای طرح‌های هدایت و جمع اوری روان اب‌ها ازاولویت‌های اصلی برای پیشگری از سیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.