واکنش سخنگوی فدراسیون فوتبال به برپایی مینی کمپ/ هجمه علیه قلعه نویی و پاداش‌های سکه و خودرو ۲۰۶

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره حواشی مربوط به مینی کمپ، هجمه علیه سرمربی تیم ملی و پرداخت پاداش‌های سکه و خودرو ۲۰۶ در زمان جام جهانی فوتبال به صحبت پرداخت.

 احسان اصولی در خصوص جلسه امروز اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بر اساس دستور جلسه مصوباتی داشتیم. مهمترین مصوبه بحث اصلاح و به روزرسانی آیین نامه مدارس فوتبال بود. با توجه به اینکه در آستانه تابستان هستیم، لازم بود آیین نامه مدارس فوتبال بازنگری و نقص‌ها برطرف شود. امروز تصویب شد و به هیات‌های فوتبال ابلاغ خواهد شد.

*مهمترین مصوبه هیات رئیسه اصلاح و به روزرسانی آیین نامه مدارس فوتبال بود

وی افزود: فعالیت هیات‌ها در بحث مدارس فوتبال در این چارچوب خواهد بود. مهمترین عامل نظارت و کنترل خود خانواده‌ها هستند. صدور مجوز توسط هیات‌ها براساس چارچوب خواهد بود. لیست تمام مدارس دارای مجوز در هیات‌ها و سایت فدراسیون درج می‌شود. هرکسی از لوگوی فدراسیون، هیات یا باشگاهی استفاده کرد به معنای داشتن مجوز نیست. البته ما در این مورد پیگری می‌کنیم، اما خانواده‌ها قبل از ثبت نام حتما چک کنند که مجوز داشته باشند.

اصولی گفت: فدراسیون و هیات فوتبال مثل خیلی از تشکیلات و اتحادیه‌های صنفی وقتی پروانه کسب صادر می‌شود و براساس چارچوب است، اما اینکه در آن صنف اتفاقاتی ممکن است بیفتد، نهاد‌های مختلف و آن صنف نظارت می‌کند. اگر اتفاقاتی بیفتد بر مبنای قانون برخورد خواهد شد. در حوزه مدارس فوتبال هم همین است.

وی افزود: اگر تخلفی حتی در مدرسه دارای مجوز رخ بدهد، مهمترین جایی که می‌تواند نظارت کند خود خانواده‌ها هستند. بر مبنای گزارشات به نهاد‌های ذیربط و مجموعه‌های محتلف اطلاع بدهند تا قبل از اینکه دیر شود، هرنوع انحراف و تخلف در حوزه گرانفروشی، رفتار‌های حرفه‌ای، اخلاقی و... را سریعا عکس العمل نشان بدهند. آماده دریافت این گزارشات هستیم و از ظرفیت نهاد‌های ناظر استفاده خواهیم کرد. البته خانواده‌ها می‌توانند مستقیم هم به آن نهاد‌ها اعلام کنند.

*آیین نامه مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال به طور کامل تصویب شد

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بحث دیگر که در هیات رئیسه مورد تصویب قرار گرفت، آیین نامه مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال و تشکیلات وابسته به آن بود. این آیین نامه چند جلسه به هیات رئیسه آمد و رفت. مشکلات و ایراداتی گرفته شد. کار کارشناسی روی آن انجام شد. امروز آیین نامه مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال به طور کامل تصویب شد و محور عملیات مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

وی افزود: از ویژگی‌های آیین نامه؛ شفافیت مالی، نظارت بر معاملات، شفافیت روابط مالی درون و بیرون از فدراسیون است. محور عمل در فدراسیون و زیرمجموعه‌ها خواهد بود. این سند می‌تواند خیلی از مشکلات و مباحث مالی را تحت نظارت قرار بدهد و چارچوب‌مند کند. از تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای و فردی هم جلوگیری می‌شود. ضمانت اجرایی آن خود فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه است. دبیر کل ابلاغ می‌کند و بر این مبنا با هرکسی تخلف کند طبق آیین نامه‌های انضباطی و اخلاق و حتی فراتر از آن باشد، برخورد می‌شود.

*سقف بودجه باشگاه‌ها محور عمل است

اصولی در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها عنوان کرد: این موضوع در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بحث و تصویب شد. آن هم محور عمل است. امروز بحث شد و چارچوبی است که اتفاق افتاده است.

وی افزود: سامانه‌ای در حوزه کمیته جوانان و برای استعدادیابی برای لیگ برتر  در کل کشور، امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اقدام بسیار رو به جلویی خواهد بود و می‌تواند در حوزه فوتبال پایه بانک اطلاعتی بسیار جامعی را ایجاد کند.

اصولی با اشاره به حوزه کارگزاران فوتبال، گفت: در حوزه کارگزاران یا ایجنت‌ها و آیین نامه آن بحث شد. ایراداتی وجود داشت و بحث برگشت خورد. قرار شد در جلسه بعدی آن هم مطرح شود.

*سرمربی تیم ملی و تیم امید مورد حمایت فدراسیون هستند

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد حمله مایلی کهن به قلعه نویی و عنایتی، اظهار داشت: سرمربی تیم ملی و تیم امید، مورد حمایت فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه هستند. با تمام قدرت از آن‌ها حمایت کردیم. همه دوستان و عزیزان اگر ایرادی دارند، به شکل فنی و کارشناسی بحث شود. خیلی تبدیل به بگومگو و حرف‌های غیر فنی نشود. ما در فدراسیون، قلعه‌نویی و عنایتی و دیگر دوستان، مباحث و انتقادات فنی را می‌شوند و ملاک عمل قرار می‌دهند. اگر جایی اشکال باشد رفع می‌کنند، اما اینکه با ادبیات بگومگو صحبت و بحث‌هایی را مطرح کنیم که هیچ ارزش فنی ندارند، زیبنده فوتبال ما نیست. با قدرت از سرمربی منتخب‌مان حمایت کردیم و حمایت می‌کنیم. برنامه‌های خیلی خوبی تدوین شده که پیش می‌رود. با حمایت جامعه فوتبال و پیشکسوتان که نور دیده و تاج سر ما و محور خیلی از تصمیمات مشورت آن‌ها خواهد بود، ان‌شاالله تیم‌های ملی ما نتیجه بگیرند و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کنند.

*اطلاع دقیقی ندارم که سکه‌ها چقدر بوده است

اصولی در خصوص بحث پاداش‌های جام جهانی (سکه و ۲۰۶) و بیاینه فدراسیون فوتبال، عنوان کرد: در همان چارچوب گفته شد. برخی از این مسائل در حوزه تصمیم گیری فدراسیون فوتبال نبوده است. اطلاع دقیقی ندارم که سکه‌ها چقدر بوده است. اصلا در فدراسیون چنین چیزی نبوده است. آنچه بوده کاملا شفاف و روشن است. طبق چارچوب قانونی و قابل دفاع فدراسیون عمل کرده و عمل می‌کند. آنچه خود هیات رئیسه تصویب کرده در چارچوب آیین نامه و روال قبل بوده است. در همان چارچوب هم دفاع کردیم.

*مینی کمپ در زمان کی روش طرح شد

وی در مورد اینکه برپایی مینی کمپ برای تیم ملی باعث زیاد شدن قیمت بازیکنان در نقل و انتقالات می‌شود، گفت: مینی کمپ در زمان کی روش طرح شد. پس این نگاه نقض می‌شود. اگر کسی فکر کند مینی کمپ برای چنین هدفی برگزار می‌شود، ناقض ماجرا این است که زمان کی‌روش و نزدیک به جام جهانی این مینی کمپ‌ها برگزار می‌شدند. اتفاقا خیلی از کارشناسان شناخته شده فوتبال این مساله (برپایی مینی کمپ) را تایید کردند که فرصتی است تا بازیکنان جوان بیشتر دیده شوند. اصلا تحرکی در فوتبال ما به وجود می‌آورد و می‌تواند انگیزه ویژه‌ای را ایجاد کند. کار جدیدی نیست و ادامه همان کاریست که از قبل مورد تایید فدراسیون و هیات رئیسه هم بوده است.

اصولی در مورد مصوبه سقف بودجه، عنوان کرد: در سازمان لیگ انجام بحث‌ها شده، دوستان در حوزه تخصصی بیشتر توضیح می‌دهند.

وی در خصوص اینکه آیا موارد انضباطی که تاج دیروز اعلام کرد امروز تصویب شد، اظهار داشت: امروز در این مورد صحبتی نشد.

فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۰:۰۴ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
بخور بخور از سر و روی همه ارگانهای دولتی می باره
آخرین اخبار