جهاد دانشگاهی تربیت افراد متدین و متفکر را در جامعه رواج دهد

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش دشمن برای دور کردن تدین، تفکر و تعقل از جامعه گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند تربیت افراد متفکر و متدین را در جامعه رواج دهد.

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد گفت: دشمنان استعمارگر از قریب یکصد سال پیش با نفوذ در فرهنگ و آموزش کشورمان، سه اصل تدین، تفکر و تعقل را از اصول اساسی پیشرفت و رشد انسانهاست را از مردم ما گرفتند و تلاش کردند از این طریق، ایران و دیگر کشور‌های اسلامی را وابسته خود کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند این سه مهم را دوباره در بین نسل جوان کشور زنده کند، جهاددانشگاهی خواند و انتظار داریم جهاددانشگاهی تربیت انسان‌های متفکر و متدین را در جامعه رواج دهد.

ناصری به اهمیت همت بلند انسان‌ها در جهت رشد عقلی آن‌ها تاکید کرد و گفت: عقل در واقع چراغ راه انسانهاست و اگر به خوبی رشد یابد، می‌تواند راهگشای مومنان در شبه افکنی دشمنان و شناخت حق از باطل باشد.

او تاکید کرد: جهاددانشگاهی در این بازه زمانی که همه دشمنان علیه این نظام اسلامی هجمه آورده‌اند، باید تحولی بزرگ را در حوزه پرورش و تربیت انسان‌هایی متفکر، دانش بینان و معتقد به دین از کودکی رقم بزند.

آیت الله ناصری همچنین بر خودکفایی کشور در حوزه نساجی تاکید کرد و گفت: خودکفایی در این حوزه می‌تواند سایر بخش‌های وابسته را نیز به رونق بیاندازد و ضروریست از این فرصت‌ها بهره گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.