رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

پیش بینی خرید بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم از شمال استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت گندم بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم در شمال استان اردبیل خریداری شود.

نادر تقی زاده اظهار کرد: با آغاز برداشت گندم در شمال استان اردبیل عملیات خرید با همکاری و همراهی ۱۸ مرکز آغاز شده تا در شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز شاهد خرید محصول استراتژیک گندم باشیم.

او تصریح کرد: به رغم افزایش سطح زیر کشت محصول گندم در راستای الگوی کشت، با رخداد خشکسالی و تخصیص کم منابع آب برای اراضی آبی ما با کاهش تولید گندم روبه رو هستیم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در کنار خشکسالی، مزارع آبی با کمبود منابع آب روبه رو شدند و این فرآیند به کاهش تولید گندم منجر شده و پیش بینی می‌شود میزان تولید گندم تا ۳۵ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کند. تقی زاده افزود: تاکنون در روز‌های گذشته هشت هزار تن گندم کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۵۰ هزار تن گندم در شمال استان اردبیل از زارعین خریداری شود. او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خرید گندم با همکاری و مشارکت غله و تعاون روستایی به قیمت تضمینی انجام می‌شود و تلاش بر این است تا به سرعت عملیات خرید و ذخیره سازی گندم انجام شود. تقی زاده اضافه کرد: خشکسالی‌های اخیر و رخداد سیل بیش از ۳۵۰ هزار هکتار از دیم زار‌های استان اردبیل را تحت الشعاع قرار داده و خسارت ۸۰ تا صد درصد به آن‌ها وارد کرده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده بعد از عملیات خرید در شمال استان، در مرکز و جنوب استان اردبیل نیز فرآیند خرید گندم از کشاورزان انجام شده و با همکاری غله و تعاون روستایی به سرعت پرداخت بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان را شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.