بزرگداشت شهید آیت الله سعیدی در وادی السلام قم

مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سعیدی در کنار مزار این شهید والامقام در آرامستان وادی السلام برگزار شد.

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مجاهد شجاع سال‌های مبارزه با رژیم طاغوت، شهید آیت الله سید محمدرضا سعیدی در کنار مزار این شهید والامقام در آرامستان وادی السلام برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مسئولان استانی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن سعیدی فرزند ایشان و نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مبارزات و ایستادگی‌های آیت الله سعیدی در برابر نظام طاغوت و ستم شاهی گفت: در دوران خفقان و استبداد رژیم پهلوی ایشان برای رهایی مردم و تحقق نهضت امام خمینی (ره) در برابر رژیم پهلوی ایستادگی کرد.

او با اشاره به دلایل و انگیزه‌های ایستادگی شهید سعیدی در برابر حکومت ستم شاهی اضافه کرد: در دوران رژیم پهلوی کشور با فساد، اسلام ستیزی، استبداد، اجرای طرح‌های گوناگون غربی و حضور بهاییان در مسئولیت‌های مختلف مواجه بود که آسیب‌های بسیاری ایجاد می‌کرد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور در اوج استقلال و ایستادگی و در برابر نقشه‌ها و دخالت‌های بیگانگان ایستادگی کرده است. 
 
سیدمحمدرضا سعیدی در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۸ هجری شمسی در منطقه نوغان مشهد در خانواده‌ای متدین متولد شد. او دروس ابتدایی را نزد پدرش سیداحمد آموخت و در نوجوانی لباس روحانیت بر تن کرد. پس از آن برای ادامه تحصیلات به مشهد رفت، منطق و اصول را نزد علمایی همچون ادیب نیشابوری، شیخ هاشم و شیخ مجتبی قزوینی آموخت.
 
او در سال ۱۳۲۳ با هدف ادامه تحصیلات به قم رفت. در قم از محضر امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی بهره‌مند شد، و به درجه اجتهاد رسید. همین آشنایی ایشان با امام خمینی موجب شد تا تلاش‌های سیاسی اش آغاز شود، او تلاش می‌کرد روحانیونی که در خارج از کشور به سر می‌برند را با امام خمینی آشنا کند.
 
آیت الله سید محمدرضا سعیدی از یاران با وفای امام خمینی (ره) بود که پس از سال‌ها مبارزه با حکومت پهلوی، سرانجام در شب ۲۱ خرداد سال ۴۹ در زیر شکنجه‌های ساواک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار