جایگاه نخست قم در نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم گفت: کلان‌شهر‌های قم در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

علی نیک،مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم در گفت‌وگویی با اشاره به جایگاه ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم در بین کلان‌شهر‌های کشور اظهار داشت: کلان‌شهر‌های قم در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در جایگاه نخست کشور قرار داشته و از نظر تعداد اتوبوس به جمعیت نیز جزو سه شهر برتر کشور است.

او یکی از اقدامات مهم سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم را ساماندهی خطوط به‌منظور افزایش جذب سفر و افزایش خدمات دانست و افزود: مهم‌ترین شاخصه در این راستا کاهش سرفاصله‌های رسیدن اتوبوس به ایستگاه است که در این زمینه اقدامات خوبی در سال گذشته با انعقاد قرارداد خرید خدمات به‌صورت نیم راه و راه صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با بیان اینکه این سازمان یکی از قوی‌ترین سیستم‌های راهبری، کنترل و نظارت بر چگونگی خدمات‌رسانی اتوبوس‌رانی را در کشور دارد، ابراز کرد: هم‌اکنون مرکز کنترل مانیتورینگ یا AVL اتوبوس‌رانی قم به‌صورت کامل حرکات ناوگان اتوبوس‌رانی را رصد و پایش می‌کند.

او میزان سرفاصله فعلی ناوگان اتوبوس‌رانی قم را ۱۵ دقیقه برشمرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ به دنبال کاهش این سرفاصله هستیم، هرچند برخی از اقدامات مانند ترافیک، تصادفات، حفاری‌ها و… سبب افزایش این زمان و ایجاد نارضایتی در بین شهروندان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.