اشد مجازات در انتظار آزاردهندگان حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اشد مجازات برای آزار دهندگان حیات وحش خبر داد.

حسن قاسم پور عصر شنبه در جریان برگزاری تور خبری از منطقه «شیروان دره سی» گفت: افرادی که رفتار غیرانسانی و مجرمانه به حیات وحش داشته باشند، به اشد مجازات محکوم خواهند شد و کلیه وسایل و ادوات آن‌ها ضبط می‌شود.

او گفت: حتی در ماه‌های اخیر در خلخال و انگوت نمونه‌هایی از برخورد غیرانسانی را با حیوانات شاهد بودیم که افراد دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: اگر ساکنان مناطق عشایری و روستایی به محل زندگی حیوانات مراجعه نکنند قطعاً این گونه‌ها آسیبی به زندگی عشایر و روستاییان وارد نمی‌کنند که متأسفانه تعارض رفتاری در این زمینه مشکلات و آسیب‌های جدی را به همراه داشته است.

قاسم پور عنوان کرد: امیدواریم از تعارض رفتاری با حیات وحش پرهیز کرده و زمینه صیانت و محافظت از گونه‌های نادر جانوری را مهیا کنیم.

او با بیان اینکه ۱۷۴ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار دارد، تصریح کرد: ۱۰ درصد مساحت استان اردبیل را مناطق تحت مدیریت تشکیل می‌دهد و ۱۷ درصد مناطق استان شامل ۲۹۲ هزار هکتار نیز به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شده است.

قاسم پور با قدردانی از تلاش ۶۶ محیط بان استان در صیانت از این مناطق گفت: طرحی در حمایت از محیط بانان در حال بررسی است تا شیفت کار آن‌ها به نحوی تعیین شود تا در قبال ۲۴ ساعت انجام مأموریت، ۴۸ ساعت تعطیلی و استراحت برای محیط بانان اعمال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.