سرنوشت اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم به کجا رسید؟

به رغم دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری مسئله نرخ خرید تضمینی گندم و اصرار نمایندگان مجلس و دیگر اعضای شورای قیمت گذاری بر اصلاح قیمت، این امر هنوز به نتیجه نرسیده است.

بنابر دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری آنی قیمت خرید تضمینی گندم، جلسه‌ای در ۸ خرداد متشکل از اعضای شورای قیمت گذاری و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد که متاسفانه جلسه بدون نتیجه پایان یافت و به رغم گذشت حدود ۲ هفته از این ماجرا، هنوز جلسه‌ای برای تعیین‌تکلیف قیمت خرید تضمینی گندم تشکیل نشده است.

آمار‌ها حاکی از آن است که کشاورزان همچنان منتظر اصلاح نرخ خرید تضمینی هستند و با نرخ فعلی رغبتی به تحویل گندم ندارند که با این وجود آینده خوبی پیش روی تولید این محصول استراتژیک نیست. هرچند امسال برآورد شده بود که در تامین گندم نان خودکفا خواهیم شد.

نمایندگان مجلس و اعضای اتاق اصناف و بنیاد ملی گندمکاران بر این باورند که با وجود افزایش هزینه‌های تولید و تورم، اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم امری ضروری است، در غیراین صورت به خودکفایی و کشت گندم در سال آینده امیدی نیست. این درحالی است که به رغم گذشت حدود ۳ ماه از فصل برداشت و ۵ ماه از درخواست اصلاح قیمت خرید تضمینی، هنوز دولت به بهانه کمبود اعتبار اقدام به این امر نکرده است.  

با وجود موافقت نمایندگان مجلس و اعضای شورای قیمت گذاری به اصلاح قیمت خرید و دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری مسئله گندم انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر بحث قیمت تعیین‌تکلیف شود تا با جایگزینی گندم به عنوان خوراک دام یا قاچاق ناگریز به واردات گندم برای تامین‌نیاز کشور نشویم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نرخ ۲۰ هزارتومانی برای خرید تضمینی را منصفانه می‌داند

آقای علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به آنکه کشاورزان کماکان منتظر اصلاح قیمت خرید تضمینی هستند، از این رو تمایل چندانی به تحویل گندم ندارند.

به گفته او، بنابر آخرین جلسه که ۸ خرداد با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، بنیاد ملی گندمکاران، اتاق اصناف و دیگر نمایندگان شورا تشکیل شد، سرپرست وزارت جهاد اذعان کردند که نه تنها نرخ ۱۷ هزارتومان، بلکه ۲۰ هزارتومان هم منصفانه است، اما شرط آن فراهم کردن اعتبارات آن است.

ایمانی ادامه داد: در بودجه اعلامی ۱۰۳ همت برای خرید محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده که با این وجود جوابگوی قیمت فعلی هم نیست؛ بنابراین تامین منابع بر عهده دولت است که با ایجاد طرحی مجلس باید به بودجه متمم دهد یا بنابر قانون تمرکز، بانک مرکزی مکلف است که در قالب خط اعتباری مستقل بودجه تخصیص دهد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس قانون رئیس شورای قیمت گذاری هر عددی را که مصوب و ابلاغ کند، دولت مکلف به تامین منابع مورد نیاز است.

به گفته او، با وجود شرایط سخت اقلیمی و تورم بالا، دولت نرخ خرید تضمینی را باید ۱۷ هزار تومان را اعلام کند چراکه افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل و نقل ، نرخ تمامی کالا‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ایمانی با بیان اینکه واردات گندم راهکار تامین آرد مورد نیاز واحد‌های خبازی نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که اگر امکان تولید کالایی در کشور وجود دارد که مشابه خارجی آن ارزانتر است، بازهم ضروری است که از تولید داخل حمایت شود.

او گفت: علی رغم آنکه افزایش نرخ خرید تضمینی مطالبه به حق کشاورزان است، اما ۵ ماهی است که هزینه‌های تمام شده و نرخ منطقی مورد بررسی است.

بنابر آمار قیمت جهانی گندم برای تحویل در ماه جولای ۳.۷۵ دلار کاهش یافت به طوریکه هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۲۴ دلار به فروش رفت؛ بنابراین کاهش قیمت محصولات اساسی از جمله گندم در بازار‌های جهانی فرصت مناسبی برای کشور‌های واردکننده است تا بتوانند انبار‌های خود را در این فرصت پیش آمده پرکنند.

خرید تضمینی ۸ میلیون تن گندم با نرخ فعلی شعاری بیش نیست

 آقای محمد بازرگان عضو اتاق اصناف کشاورزی گفت: شورای قیمت گذاری برای حل مشکل کشاورزان در راستای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مصوب و تشکیل شد که متاسفانه اکنون این شورا کارایی خود را از دست داده است.

به گفته او، پس از گذشت ماه‌ها از برگزاری جلسات متعدد در خصوص اصلاح قیمت محصولات کشاورزی از جمله گندم، هنوز به نتیجه‌ای نرسیدند که همین‌امر منجر به سرگردانی کشاورزان شده است.

بازرگان ادامه داد: بنابر قانون خرید تضمینی، کشاورزان مجاز به فروش محصولات کشاورزی در بازار هستند و در صورت نبود تقاضا، دولت مکلف به حمایت از کشاورزان در قالب خرید تضمینی است، درحالیکه اکنون با جلوگیری از انتقال گندم از استانی به استان دیگر و شهر به شهر دیگر این قانون را وتو کردند.

عضو اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به شرایط قیمت خرید تضمینی گندم و دیگر محصولات کشاورزی آینده‌ای روشنی متصور نیستیم که با این وجود خرید تضمینی ۸ میلیون تن گندم شعاری بیش نیست.

او ادامه داد: در سنوات گذشته، دولت ها پس از واردات گندم و نگهداری محصول در سیلوها، آن را جزء آمار خرید اعلام می کردند و اکنون این نگرانی وجود دارد که این اتفاق در خصوص گندم های وارداتی بیفتد.

بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل این میزان افزایش داشته که دلیل آن مربوط به افزایش عملکرد در استان‌های خوزستان و فارس بوده است.

کمبود اعتبار دلیل اصلی تعلل در اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم

آقای عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به سفر استانی اخیر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و رئیس جمهور، هنوز جلسه تشکیل نشده است و کماکان منتظر اعلام برگزاری جلسه هستیم تا ببینیم مذاکرات به کجا می‌رسد.

به گفته او، در تمامی جلسات موضوع کمبود اعتبار در قانون بودجه از جمله دلایل تعلل در اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم محسوب می‌شود.

هاشمی ادامه داد: در قانون بودجه امسال خرید تضمینی ۸ میلیون تن گندم بر پایه ۱۵ هزار تومان بسته شده است، درحالیکه به سبب افزایش هزینه‌های تولید این نرخ جوابگوی کشاورزان نیست.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: سرپرست وزارت جهاد بار‌ها اعلام کرده که خواستار اصلاح قیمت خرید بوده، اما محدودیت بودجه مانع است که امیدواریم گشایش اعتبار حاصل شود تا دولت و مجلس بتوانند اقدام به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم کنند.

با گذشت ماه‌ها از درخواست بررسی اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم و برگزاری جلسات متعدد، اما این امر هنوز به نتیجه نرسیده است که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این امر‌محقق می‌شود تا با کاهش سطح زیر کشت در سال آینده تولید این محصول استراتژیک در ورطه نابودی قرار نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۸ تير ۱۴۰۲
ترا خدا دیگه چه بلایی سر کشاورز بدبخت میخاد بیارید آخه این چگونه حمایتی است که شما از کشاورز می کنید بخدا بیست تومن هم برا گندم کمه مگه تورم بالای کشور محار کردین که میخاید کشاورز را زمین گیر کنید خدا را هم فراموش نکنید عدالت شما اینه تورم بالای پنجاه درصد خرید گندم هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دولتمردان ما اگه کله مبارکشون را با تیغ بتراشند و یه عالمه هم در دست بگیرند دقیقا ظاهر و باطن شون با کاهنان معبد امون برابر میشه اینجوری خدا هم راضی تره ازشون.
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز بیچاره
۲۳:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
خدا از شما نگزره انشاءالله انگار از جیب پدرشون پول میدن
همه با هم دیگر گندم نمیکاریم،
Iran (Islamic Republic of)
ئ
۲۳:۰۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
کمبود اعتبار و بودجه رو چرا باید کشاورز متحمل بشه در این اوضاع گرانی هرج ومرج هر مغازه و فروشنده ای به دلخواه خود قیمت اجناس خود رو با توجه به تورم گرانی قیمت رو بالا میبرد و میفروشد چرا باید کشاورز زحمتکش در شرایط گرما و سرما شب و روز زحمت طاقت فرسا در شرایط گرمای تابستان دولت اگر کشاورز رو حمایت نکند کشاورز دلسرد میشود تولید کاهش میابد صد درصد بر همه چیز تاثیرگذار خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
من دیگه سال جدید گندم نمیکارم.
امسال شما بردی آقای وزیر ...
منم سال دیگه ثابت میکنم بهت
۱۰۰ هکتار خالی بگذارم
بهتر از هکتاری ۳۵ میلیون هزینه کاشت و داشت و برداشت هست ...
با کود و سم بی کیفیت و گران و کمباین و حمل و غیره
حالا زوده ، آینده معلوم میشه
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۳:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
آب چاه ما سمت شوشتر شور شده والا هیچوقت هیچوقت گندم نمیکاشتم اینجوری برای گرفتن پول مون انتظار بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۹:۳۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
مگرگندم را ۱۵تومان اعلام نکردن چرا انبار حواله ۱۱۵٫۰به

کشاورز میدهد این فقط کشاورز از درآمدش ضرر در ضرر میکند کدام جنس را به قیمت پارسال میدهید که گندم دومی باشد .هیهات هیهات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
سلام با این وضعیت دولت گندم رو بفروشیم به قاچاق چیان بهتره . بعد از اون طرف برای ما نمیصرف فصل بعد دوباره گندم بکاریم . الان گندم وارداتی کیلویی چند برای دولت می افته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
والا هزینه ها از پارسال تا به امسال بیش از ده برابر شده مسکن و ماشین و غیره رو هم حساب نکنیم همه چی گرون شده نوبت به قیمت ماشن می رسه ملت دارن ولی نوبت گندم میرسه همه چی فرق میکنه کاش قیمت ماشین و مسکن رو دولت مثل گندم تعیین می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
والا هزینه ها از پارسال تا به امسال بیش از ده برابر شده مسکن و ماشین و غیره رو هم حساب نکنیم همه چی گرون شده نوبت به قیمت ماشن می رسه ملت دارن ولی نوبت گندم میرسه همه چی فرق میکنه کاش قیمت ماشین و مسکن رو دولت مثل گندم تعیین می کرد
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۰۴:۰۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
۵۰ روز گندم درو کردیم و تحویل دولت دادم هنوز پولی نگرفتم والله دیگه خسته شدم از خجالت طلب کار گوشیم خاموش کردم ما کشاورزا کل مخارج کشت و مخارج خونه قرض میگیریم تا برداشت محصول بخدا نداریم پیش کی شکایت کنیم ای کاش گندم به دلال میفروختم
Iran (Islamic Republic of)
عزیز
۰۱:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
خدایا جواب مسوولان بی الیاقت خودت بده آه کشاورز انشاالله بی جواب نخواهد ماند. آمین یارب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
خستمون کردین دیگ قیمت رو مشخص کنید بره ..بدجور خستم از قرض دار و مخارج زندگی کاری میکنید ادم از کشاورزی پشیمون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
نزدیک به دو ماه از تحویل گندم در دهلران گذشته بانک کشاورزی انگار صدقه میده نه نرخ قطعی گندم مشخصه نه تاریخ دقیقی برای واریز پول گندم مدیریت پرداخت بسیار ضعیفه حتی کشاورز بیچاره که دسترنج اش رو با وام و قرص و بقول معروف بذر به نرخ برداشت گرفته ، کود به نرخ برداشت ، کاشت و برداشت به وعده ی برداشت همه و همه قرضی هست به امید تحویل محصول و پرداخت نقدی ، اما حالا با گذشت دوماه باید سود تسهیلات بده جواب گوی بذر و کود فروش و تراکتور از و کمباین ووو باشه ... چرا کسی پاسخگوی این اطاله ی بی سابقه ی پرداخت پول گندم نیست؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
دولت محترم ایران مردم کشاورزان انتظار دارند " مثل سال‌های اخیر سه روزه الی یک هفته پول گندم کشاورزان پرداخت کنید """ آنهم قیمت عادلانه ومنصفانه
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۲۳:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
هر چه سریعتر قیمت گندم رو اصلاح کنید با قیمت۱۷هزار تومانی هم برای کشاورز سودی ندارد هزینه ها خیلی بالا رفته کشاورز با این قیمت انگیزه ای برای کاشت در سال اینده ندارد قیمت ببرید بالاتر هزینه ها هم میکشید بالا هیچ تغییری در قیمت گندم دیده نمیشود

کشاورز بدبخت رو با وعده وعید دروغین امیدوار نکنید خرج دارد هزینه دارد زحمت دارد حقش رو پرداخت کنید نه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
سید حمید
۲۳:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
چرا هیشکی جوابگوی کشاورز نیست،چرا هنوز قیمت تعیین نشده؟چرا هنوز پول مارو نریختن؟ماهم بدهکاریم،پول شخم،کمباین سم کود،قسط وام،یه وام به آدم میدید اگه یه برج عقب بیوفته پوست طرفو میکنید برا پرداختش بعدشم باسودش میگریدش حالا که نوبت به پول گندم رسید هیشکی جوابگوی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۲۳:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
هر چه سریعتر قیمت گندم رو اصلاح کنید با قیمت۱۷هزار تومانی هم برای کشاورز سودی ندارد هزینه ها خیلی بالا رفته کشاورز با این قیمت انگیزه ای برای کاشت در سال اینده ندارد قیمت ببرید بالاتر هزینه ها هم میکشید بالا هیچ تغییری در قیمت گندم دیده نمیشود

کشاورز بدبخت رو با وعده وعید دروغین امیدوار نکنید خرج دارد هزینه دارد زحمت دارد حقش رو پرداخت کنید نه بیشتر
Brazil
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
دولت بی لیاقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
کشاورز دستش جایی بند نیست چاره ای هم جز صبر نداره اقایون هم براشون مهم نیست که کشاورز بدهکاره جیبش خالی هست فعلا یکی نقش منفی یکی نقش مثبت بازی میکنه همه هم دروغ هست ولا با دو جمع وتفریق میشه گفت قیمت باید چند باشه پول هم هست فقط هرکه میخواد خودی نشون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بخدا سال دیگه بفکر وارد کردن گندم باید باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
پس کی می خواهید پول گندم واریز کنید اگر نمی تونید پرداخت کنید چرا گندم میخرید بزارید دلال ها بخرند شرف وانصافشون از شما بهتره
Iran (Islamic Republic of)
رضااهواز
۱۳:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه مسببین مردم مسخره کردید بخدا قسم دیشب باصاحب مغازه که ازش سم وکود بردم دعوام شد حق داره مردم پولشون میخوان لابد درعمرمون یه کاری خوب کردیم دعا میکنم بحق یه کارخوبمون خدا بزنه به اونی که مسبب این بدبختی کشاورز شده بابا غلط کردم گندم کاشتم بخداغلط کردم پول گندم بدید مردم پولشون میخوان
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خدابراتون نسازه برای این کشورتون من زمینمو میفروشم نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
عزیز برادر کشاورزان منتظر اصلاح قیمت نیستن بلکه منتظر پول گندم هستن که شرمنده تراکتور و کمباین وسم فروش شدن که هر روز میان برای گرفتن طلبشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
سال دیگه هم دولت هم مردم بیچاره قدر کشاورز رو خواهند فهمید وقتی کسی گندم نکاره وقتی نون دونه ای ۵۰ هزار تومن شد میفهمن که گندم باید نرخ جهانی اعلام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۱:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
انشا الله به زودی زود خدا ریششونو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۰۰:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
راستی کسی میدونه چرا گندم دارن میبرن برا رشت که خالی کنن تو کشتی؟برای صادراته؟اینا که دارن میگن کم داریم باید وارید کنیم پس چرا صادرات؟ اونم چرا از غرب بره برا دریای خزر؟جریان جنگ جهانی دوم منتظرمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
رهبر گفت از تولید داخلی حمایت کنيم این حمایت شما
Germany
بی پناه
۱۸:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بابا دلتون خوشه،دارن رایزنی میکنند بفروشند به کشورهای دیگه بعد پول گندم رو بدهند همین معامله با سرمایه کشاورز جالب اینجاست طرف معلم هست و مرتب دم از خدا و پیغمبر و حق الناس میزنه
دستم به جایی نمی رسد و فریاد رسی نیست
نمی دانم مسبب این همه مصیبت و بلا کیست
France
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اینا همه فیلم بازی میکنن که اعضا شورای قیمت گذاری یکیشون مخالف افزایش قیمته یکیشون موافق . فعلا قیمت پارسال پرداخت میکنن تا آب از آسیاب بیفته کشاورز بیچاره به همون قیمت ۱۵ تومان راضی بشه . نهایتا چه اتفاقی میفته اعلام میکنن دولت اعتباری برای افزایش قیمت نداره.
France
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اینا همه فیلم بازی میکنن که اعضا شورای قیمت گذاری یکیشون مخالف افزایش قیمته یکیشون موافق . فعلا قیمت پارسال پرداخت میکنن تا اب از اسیاب بیفته کشاورز بیچاره به همون قیمت ۱۵ تومان راضی بشه . نهایتا چه اتفاقی میفته اعلام میکنن دولت اعتباری برای افزایش قیمت نداره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
چرا پول گندم را نمیدید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بابانخواستیم همون پانزده بزنین به حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سخنم با مردمی هست که دنبال عدالت هستن تمام اصناف ایران هرساله افزایش قیمت دارن از شهرداری و مالیات و پول برق آب گاز شهریه دانشگاه کرایه خونه بلیط هواپیما و تا اتوبوس تاکسی و تمام مواد غذایی از لبنیات و گوشت مرغ و.... تمامی این ها هر سال افزایش قیمت داشتن بجز نان که الان ۳ ساله نرخ جدید نداشته من نانوا فقط در بحث نان خودکفا هستم ولی تو تمام این هزینه ها مصرف کننده هستن و روزی ۸۰۰به شاطر
روزی ۳۰۰برای نان دربیار و روزی ۳۰۰برای خمیر گیر هزینه میکنم با هزینه ناهار شام صبحونه بیمه حتی پول گاز و مالیات ها چند برابر شده ولی مردم میگن نان باید به نرخ ۳ ساله پیش باشه
و دولت از جیب کارگر نانوا که از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۱ شب کار می‌کنه یارانه میده به مشتری و با این هزینه ها نان حتی با آرد مجانی هم سود ندارن کدام یک از این مشاغل ایران ۳ ساله نرخ جدید نداشته و به همین قیمت قبل خدمات میده ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد کشاورز
۱۵:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
باسلام بنده ۴۰ سال کشاورزی
والان هنوز هم مجرد هستم ومریض شیمی درمانی دارم ومادر پیر و ناتوان که سکته مغزی کرده و الان دو ماه که گندم تحویل دادم وهیچ پولی گیرما نیامد آخه این چه وضعی برای یک کشاورز بدبخت درست کردین ونمیتوانید این مملکت روا داره کنید چرادبه کشاورز وعده دروغ می‌دهید چون میدونیدکشاورز قشر ضعیف هست وشماره آن فشار وارد میکنید وتاآخرعمرش همین جوری بگذارید هی زحمت بکشه وشکم گرسنه خودشوسیرنکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا منصوری
۰۶:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
من بعد از ۱۰ سال کشاورزی و با ابرو زندگی کردن امسال پول ندادن مجبور شدم منم مثل بقیه با ماشین برم خط شوتی اونم تصادف کردم ماشینمم از دست دادم بعد از ۳۴ سال زندگی ادم نمیدونه دیگه چیکار کنه پی چی رو به تن بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
بندرهمتی
۱۴:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
کشاورز بی عرضه هست وگرنه این چنینی کشاورز رو به تمسخر نمیگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۲۲:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ما کشاورزا تمام سال تو ذجر وزحمت هستیم خلاصه یه جای هم نوبت ما میشه مسوءلین بی عورضه فقط تند تند کت شلوار عوض میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دولت متعهد است در هر شرایط خرید را مطابق شرایط اقتصادی تضمین کرده حالا هر روز یه مسولی ساز خودش را میزنه .
دست اندرکاران تعیین قیمت خرید تضمینی با این کارشون خواسته یا ناخواسته به کشور و به تولید گندم و به امنیت غذایی این مرز و بوم خیانت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۴:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه این مسولین بی کفایت را اینها انگیزه کاشت گندم را نابود کردن اینها زمینه وابستگی کشور به واردات را فراهم کردن اینها چیزی جز ظلم به اقشار مختلف بلد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دیگه کشت گندم نمی سرفه دخلش .خرشو درنمیاره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
کشاورز بدبخت باید ۶ ماه رنجو زحمتو بکشه تا برسه فصل برداشت گندمو تحویل سیلو میده پولش هم میخوابونن براش واریز نمیکنن کلا باید ۱۰ ماه زجر بکشه تا پولشو بگیره برای خودمون متاسفم که هیجکس بفکرمون نیست
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۳:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
چرا پول کشاورزها را واریز نمیکنید دوماه شد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۲۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ریس جمهور محترم پیگیر دستوری که درباره گندم دادی باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
خداحافظ گندم،، فقط تخم علف بکار بده دام بخوره ثواب داره
تا گندم وارد کند ،
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ی قیمت گذاشتن اینقدر سخته... واقعا ک‌‌... مسئولین بی کفایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ماششم اردیبهشت گندم تحویل دادیم هنوز هیچ پولی واریز نکردن
شمیل حاجی آباد از توابع هرمزگان
Iran (Islamic Republic of)
گلیم گوش
۱۳:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اینا تو قیمت ۱۵تومن مونده و درمانده شدن بعدش قیمت ۲۰تومنی میخوان بدن
اول پول من رو پرداخت کنید بعدش قیمت بالا ببرید.
۷۳تن تحویل دادم هنوز ریالی نگرفتم
دقیقا حکایت اين روزهای بحث گندم شده مَثل گربه و گوشت‌
Iran (Islamic Republic of)
گلیم گوش
۱۳:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اینا تو قیمت ۱۵تومن مونده و درمانده شدن بعدش قیمت ۲۰تومنی میخوان بدن
اول پول من رو پرداخت کنید بعدش قیمت بالا ببرید.
۷۳تن تحویل دادم هنوز ریالی نگرفتم
دقیقا حکایت اين روزهای بحث گندم شده مَثل گربه و گوشت‌
Iran (Islamic Republic of)
محمودسعداوی
۱۳:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
والله من دیگه عمرا اگه گندم بکارم با این هزینه های نهادهای کشاورزی میدم اجاره بهتره نه خرجی نه زحمتی پولم زودتر بگیرم ولی بنظرم بیایید سال زراعی جدید کلا نکاریم که یاد بگیرن کشاورز مسخره نکنن
United States of America
یوسف
۱۲:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دوستان و کشاورزان عزیز ب نظر شما در این قسمت ک ماها نظراتمون رو اعلام میکنیم اصلا به اندازه سر سوزنی مهمه؟؟یا اصلا کشت کنید یا نکنید !!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
من برج یک گندم دادم تحویل ولی هنوز پولی دریافت نکردم خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سال دیگه عواقب این کار میبینن،،،،
United States of America
حسن
۱۲:۰۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دیگه گندم نمی کاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ای قافله سالار کجائی که ببینی
دزدان همگی همره این قافله هستن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
۵۰سال کشاورزم هنوز یکنفر کشاورز ندیدم وضع مالیش خوب باشه خداشاهده هنوز نتونستم یه پراید برای خانواده ام بگیرم اینم شد شغل؟ طرف با دو تا ساخت و ساز در عرض یک سال میلیاردها پول به جیب میزنه خدا نابودتون کنه با این وضع مدیریتتون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
۵۰سال دارم کشاورزم هنوز یکنفر کشاورز ندیدم وضع مالیش خوب باشه خداشاهده هنوز نتونستم یه پراید قوطی رانی برای خانواده م بگیرم اینم شدشغل؟ طرف با دوتا ساخت وساز درعرض یک سال میلیاردها پول به جیب میزنه خدا نابودتون کنه با این وضع مدیریتتون
Iran (Islamic Republic of)
هزارجریبی
۱۱:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دلار ۲۵ هزار تومانی گندم کاشتیم دلار ۵۰ هزار تومانی برداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
مجلس اگه راست میگه که طرف مردم هس باید این وزیر کشاورزی و سرپرستش رو استیضاح کنن.دیگه شورش دراوردن .از همه طرف ملت تو فشار میزارن .آخه کشاورز بیچاره چه درامدی داره که الان نزدیک به دوماهه گندم شو تحویل داده هنوز پول به حساب شون واریز نکردن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مسلم
۱۰:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دیگه رغبتی به کاشت گندم نداریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مسلم
۱۰:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دیگه رغبتی به کاشت گندم نداریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مسلم
۱۰:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دیگه رغبتی به کاشت گندم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۰:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
فقط‌ حرف میزنن‌ بیشرف‌ها‌ بفکر‌کشاورز‌ نبستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
کشاورز جزو آمار نیست ک حقشو کسی اصلاح کنه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
کی تا حالا دارن جلسه میگیرن برای قیمت گذاری گندم .یه وام 10تومنی میخوایین بدین 2تا ضامن باید بیاریم حالا گندم دادیم پول ندادین خدا حق ظالمو بزاره کف دستش ، سال دیگه گندم نمیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۱۰:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ای چ وضعیشه ما ۲۰ اردیبهشت تحویل دادیم اندیمشک هنوز ی ریال برامون واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
این چه وضعیشه ما ۲۰ اردیبهشت تحویل دادیم اندیمشک هنوز یه ریال برامون واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
این چه وضعیشه ما ۲۰ اردیبهشت تحویل دادیم اندیمشک هنوز یه ریال برامون واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
رضا منصوری
۰۶:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
دلت خوشه من ۲۰ برج یک تحویل دادم هنوز یه هزاری پول نگرفتم بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سرنوشت کار در دست کاهنان معبد قرار گرفته آنها نیز طبق معمول با بهترین روش ممکن مشغول به غارت شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
والله کشاورزان دیگر اهمیت نمیدن چون آنقدر مردم تاب دادید واقعا اطمینان کشاورزان به این مدیران ندارن هر روز میگن این هفته وان هفته و هفته جاری پول می‌دهیم وقیمت تضمینی گندم اعلام می‌کنیم نمیدانم چقدر دروغ حرف به کشاورز تحویل دادن خدا حق کشاورزان از شما میگیر ه مگه قیمت گندم کاری داره مگه مراجع تقلید هر کیلو ۲۰ تومان برای فطریه گفتن واقعا از رو نمیرید
United States of America
ع
۰۹:۳۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بزنین‌کیلویی‌2850تومان‌که‌براکشاورز‌بصرفه
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۰۹:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
رئیسی فکر میکنه هنوز رئیس قوه قضائیه هستش، باورش نشد که فعلآ رئیس جمهوره، ایشون هنوز دستوری عمل میکنه ، مشاورانش هم تو باغ نیستن، درضمن زیردستانش دستوراتش را هم هیچی حساب ندارند، دیگه گندم نمیکارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
به کجا میخاستی برسه
به سرنوشت کاهش تورم و افزایش اشتغال و ساخت مسکن و کاهش اجاره و .... دچار شده
آخرین اخبار