پاک‌فطرت:

نقایص طرح رتبه‌بندی معلمان برطرف می‌شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، هدف رتبه‌بندی را تنها افزایش حقوق نداست و گفت: حفظ شأن معلم اولین هدف نظام رتبه‌بندی بوده، اما نحوه اجرای آن با مشکلاتی همراه بود که وزیر آموزش و پرورش رفع نقایص آن را در دستور کار قرار داده است.

علیرضاپاک فطرت در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی نواحی چهارگانه شیراز با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش فردی دلسوز، پر انرژی و از بدنه آموزش و پرورش است، گفت: امیدواریم بتواند تحولی در آموزش و پرورش انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیر مدرسه از یک مدیرکل مهم‌تر و مسئولیتش به مراتب دشوار‌تر است، افزود: اغلب مدیران مدارس بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ دانش‌آموز را مدیریت می‌کند و با توجه به کمی فرزند، والدین در امور فرزندانشان بسیار حساس هستند و اینکه در چه مدرسه‌ای باشد برایشان بسیار مهم است.

بنابه گفته این مقام مسئول، ضروری است مدیر و سایر مسئولان مدرسه کاملا با فرهنگ محله آشنا باشد و بر فرهنگ و اوضاع معیشتی خانواده‌های آن منطقه اشراف داشته باشد.

او، هدف طرح رتبه‌بندی معلمان را تنها افزایش حقوق نداست و گفت: حفظ شأن معلم اولین هدف نظام رتبه‌بندی بوده، اما نحوه اجرای آن با مشکلاتی همراه بود که وزیر آموزش و پرورش رفع نقایص آن را در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: معلم باید تعلیم و تربیت را به خوبی به دانش‌آموزان ارائه دهد تا دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

پاک‌فطرت بر تجدید نظر در نحوه رتبه‌بندی تأکید و اضافه کرد: نظام رتبه‌بندی باید تمام و کمال اجرا شود لذا مجلس شورای اسلامی برای تأمین بودجه رتبه‌بندی تلاش می‌کند.

او گفت: رتبه‌بندی کار بسیار خطیر و دشواری بود که هیچ دولت و وزیری جرات اجرای آن را نداشت، اما دولت سیزدهم و نوری زیر بار این مسئولیت خطیر رفتند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: جامعه به معلمان نیاز دارد و شأن و منزلت معلمان باید حفظ شود بنابراین نباید ارزش معلمان را با مادیات تنزل داد. سایر نهاد‌ها و ادارات از جمله شهرداری‌ها باید در امر تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک کنند.

اعتماد مردم به نظام تعلیم و تربیت تقویت شود

مجید بذرافکن معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه اگر مردم از آموزش و پرورش راضی باشند جامعه احساس رضایت می‌کنند،‌گفت: شرایط مدارس باید به گونه‌ای باشد که اولیا در نزدیکترین مدرسه فرزندشان را ثبت‌نام کنند.

او با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به مدارس و نظام تعلیم و تربیت باید تقویت شود تا اولیا اولین مدرسه را انتخاب کنند، ادامه داد: گاهی اوقات شاهد حوادث ناگوار در جریان ایاب و ذهاب سرویس‌های مدارس هستیم.

بذرافکن گفت: بر اساس شیوه‌نامه وزارتی ثبت‌نام، در فصل ثبت‌نام مدارس مجاز به دریافت شهریه نیستند؛ مدیران خدومی در مدارس به صورت شبانه‌روز تلاش می‌کنند، اما متأسفانه کمتر دیده می‌شود در صورتی کوچکترین تخلف یک مدیر به شدت در فضای مجازی انعکاس می‌یابد.

بنا به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، در راستای ارتقای آمادگی‌های نوآموزان برای ورود به فرآیند تعلیم و تربیت، کانالی در بستر شاد ویژه نوآموزان بدو ورود به دبستان از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس از ابتدای تابستان راه‌اندازی خواهد شد تا اولیا در سه ماه تابستان در کنار فرزندانشان به فرآیند آموزش به کودکان کمک کنند.

بذرافکن با اشاره به اینکه آغاز ارتباط عمده مردم با آموزش و پرورش از زمان ثبت نام فرزندانشان در مدرسه شکل می‌گیرد، گفت: تصویر یا ذهنیتی که در این زمان از آموزش و پرورش پیدا می‌کنند تصویری ماندگار خواهد بود که هرگز فراموش نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار