وضعیت مطلوب سیستان و بلوچستان در زمینه عفاف و حجاب

معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بافت سنتی و بومی و پایبندی به مبانی شرعی، این استان در زمینه عفاف و حجاب از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 رضا شریفی ظهار کرد: در راستای قوانین و مقررات و سالم سازی فضای جامعه از مظاهر مغایر عفاف و حجاب در ابتدای سال ۱۴۰۱ با ابلاغ وزیر کشور قرارگاه عفاف و حجاب در سیستان و بلوچستان تشکیل شد.

معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برخی از اقدامات انجام گرفته در این راستا تشکیل قرارگاه در استان و ابلاغ تمام دستورالعمل ها و بخشنامه ها برای اجرا در شهرستان ها و دستگاههای اجرایی بوده است.

این مسئول گفت: همچنین شاخصه های عفاف و حجاب ابلاغی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دستگاهها و نهادهای دولتی، هماهنگی با دستگاههای اجرایی برای تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از  منکر در ادارات، ارزیابی و بازرسی نیز از دیگر اقدامات در این راستا بوده ست.

وی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به بافت سنتی و بومی و پایبندی به مبانی شرعی، این استان در زمینه عفاف و حجاب از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما اجرای برنامه های کنترلی و مدیریتی در راستای مباحث ترویجی و تبلیغی با رویکرد اقناع سازی  مورد اهتمام قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار