اشتغال‌آفرینی و محرومیت‌زدایی، مهم‌ترین اهداف برنامه ملی آبادیران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ۲۸ دستگاه اجرایی برای پیشرفت و عدالت در کشور با برنامه ملی آبادیران همراه شده‌اند.

 اولین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا، با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برگزار می‌شود.

رضا اسدی‌فرد معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رئیس نمایشگاه آبادیران گفت: شروع برنامه ملی آبادیران با این نمایشگاه است. این نمایشگاه ایجاد زمین بازی برای نقش آفرینی همه بازیگران در بخش های خصوصی و دولتی است. بالای ۳۰۰ شرکت در پنج حوزه توانمندی های خود را در معرض دید عموم مردم و همه نهادها و بازیگران قرار خواهند داد. در طرف تقاضا نیز ۳۱ سازمان و نهاد مسول قرار دارند.

او با بیان اینکه نمایشگاه میزبان گروه ها و نهادهای مختلف بخصوص گروه‌های جهادی از همه نقاط کشور است، تاکید کرد، این شروع کار است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه آبادیران، برنامه ملی تعریف شده در معاونت علمی است گفت: ۲۸ دستگاه اجرایی برای پیشرفت و عدالت در کشور کار می‌کنند تا بتوانیم به مناطق‌ محروم و کمتر توجه شده بیشتر بپردازیم و بتوانیم برای یک کار‌ انسانی که وظیفه ملی، دینی و انسانی ما است تلاش بکنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: مناطق محروم ما محرومیتشان توجه است نه ظرفیت و استعداد و قابلیت. حتما در ساکنان هر منطقه استعداد های شاخص وجود دارد بنابراین اگر جایی در کشور محروم است، این محرومیت توجه است.

او افزود: همیشه سرزمین‌هایی که قابلیت‌هایشان دیرتر دست خورده و کشف شده اتفاقا فرصت توسعه و پیشرفت بسیاری دارند. برنامه آبادیران این است که توجهات در زمینه‌های مختلف را به نقاطی از کشور معطوف کند که پر از ظرفیت و استعداد هستند اما کمتر به آن‌ها توجه شده است.

دهقانی گفت: میزبان ۳۰۰ شرکت دانش بنیان هستیم که تجربه کار در مناطق محروم دارند و در زمینه‌هایی چون تولید ماشین‌آلات، دارو، خدمات فناوری و ... فعالیت می‌کنند، شرکت‌های دانش بنیان را باید متصل کنیم به نیازهای واقعی که در نقاط محروم وجود دارد. این جریان هم از نظر اقتصادی، هم از نظر ترویج مهر برکت بسیاری خواهد داشت.

دهقانی فیروزآبادی گفت: این برنامه که از ۲۳ تا ۲۵ خرداد برگزار می‌شود، رویداد آغازین است. در طول یک سال برنامه این است که برای توسعه اقتصاد، هم افزایی انفاق بیفتد. بعد از یک سال، بازیگران این عرصه گزارش بدهند که در یک سال چه کردند و چه فرصت‌های جدیدی را کشف کردند.

او افزود: انشاءالله بتوانیم طعم شیرین علم و فناوری را در زندگی و کسب و کار مردم بچشانیم، در اینصورت خود مردم می‌توانند بهترین حمایت‌کننده برای این کار باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: لزوما فناوری‌هایی که محرومیت‌زدا هستند ثروت‌آفرینی پررنگ‌تری نسبت به اشتغال آفرینی ندارند. اتفاقا فناوری‌های محرومیت زدا عموما ویژگیشان این است که اشتغال‌افرینی آن‌ها پررنگ تر از ثروت آفرینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار