در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خرده فرهنگ‌های جنسی، اقتصاد پنهانی را سامان می‌دهند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: خرده فرهنگ‌های جنسی و همجنس‌گرایی اقتصاد پنهانی را شکل می‌دهند که منجر به تداوم جریان‌های LGBT می‌شود.

روز گذشته تصاویری از اجتماع ال‌جی‌بی‌تی‌ها در تعدادی از شهر‌های امریکا منتشر شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا هم حضور داشت و از تصویب قانون برابری این اقلیت‌ها از سوی سنای ایالات متحده سخن گفت. 

بایدن

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پاسخ به این سوال که در پشت پرده جریان‌های رسانه‌ای ال‌جی‌بی‌تی صحبت‌های مقامات امریکایی را می‌بینیم، گفت: کشور‌های غیر غربی مانند کشور ما با اقتدار فرهنگی که دارند، علیه خرده فرهنگ‌های جنسی منحط اقدام می‌کنند و این اقتدار به نهاد خانواده برمی‌گردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه بازاری که این حوزه دارد و بن‌بست‌های معرفتی و معنایی که در نظام جنسی غرب به وجود آمده، باعث رواج خرده فرهنگ‌های دگردیسی شده، تصریح کرد: با این حال به دلیل تاکیدی که در ترویج همجنس‌گرایی وجود دارد، حتماً عامل سیاسی و نفوذ نقش بسزایی دارد.

به گفته وی، منظور از بازار اقتصادی همجنس‌گرایی این است که این خرده فرهنگ‌های جنسی و همجنس‌گرایی اقتصاد پنهانی را سامان می‌دهد که ذی‌نفعان خودش را دارد. درنتیجه با حضور این ذی‌نفعان محصولات، جریان‌ها و نهاد‌های فرهنگی منسوب به جریان‌های LGBT یا همجنس‌گرا و ... تداوم پیدا می‌کند. 

امامی با اشاره به اینکه امروزه خرده فرهنگ‌های جنسی منحط به جنبش‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدند، بیان کرد: آن‌ها به گروه‌های فشاری تبدیل شدند که مسئله خودشان را به مسئله سیاست یا عمومی جامعه تبدیل کردند. یکی از مسائل اساسی هر نامزد انتخاباتی در امریکا این است که در قبال همجنس‌گرایی موضع مثبت یا منفی داشته باشد. این نامزد انتخاباتی نمی‌تواند به سادگی از این موضوع فرار کند. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: به همین دلیل، به دستور کار روزمره سیاست‌گذاران تبدیل شده است. درحالی که شاید احساس کنیم این موضوع چالش ۱۰ یا ۲۰ درصد مردم جامعه است، ولی بیش از ۵۰ درصد مردم برایشان مهم است که چگونه با این اقلیت اجتماعی برخورد می‌شود. 

وی با بیان اینکه مناسک و آیین‌های سالانه زیادی را سامان دادند تا به دولت‌ها برای به رسمیت شناختن این گرایش‌ها فشار بیاوردند، خاطرنشان کرد: این موضوعات نشان‌دهنده این است که ما با یک جنبش اجتماعی جدی مواجه هستیم. اگر در مواجهه با این جنبش دقت کافی را نداشته باشیم، ضربات سهمگینی بر ما وارد می‌شود. متاسفانه در کف جامعه و مدارسمان برخی از آسیب‌های مرتبط را می‌بینیم. 

صهیونیست

امامی درباره شائبه نقش دادن صهیونیست بر لابی‌ها و جنبش‌های مرتبط با همجنس‌گرایی توضیح داد: من هم برخی از مستندات را دیدم، ولی باید مدارک در این عرصه ارائه شود. واضح است که اقتصاد سیاسی فرهنگ، رسانه و محصولات فرهنگی عمیقاً در اختیار لابی‌های صهیونیستی در امریکا و کشور‌های غربی قرار دارد. معمولاً این جریان‌ها پشتیبان جدی در عرصه صنایع فرهنگی، محصولات و خدمات فرهنگی دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: گرایش‌های جنسی خارج از خانواده و تاثیر برخی جریان‌های نوظهور غربی در فرهنگ جوانان و نوجوانان همواره مدنظر نهاد‌های فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور بوده است. 

وی ادامه داد: مظاهر همجنس‌گرایی، نقاط آسیب‌خیز آن و سازوکار ترویج فرهنگ و خرده‌های فرهنگ‌های جنسی در هر خانواده مورد مطالعه قرار گرفته است. متاسفانه شاهد این هستیم که در بین دختران جامعه ما این آسیب با سرعت بیشتری رواج پیدا کرده است.

امامی افزود: براساس رویکرد‌های نظری کاشت مصارف، الگو‌ها و شخصیت‌های رسانه‌ای دوران کودکی بسترساز گرایش‌های عجیب، اما فراگیر در جامعه ما بوده و هست. بخصوص محصولات فرهنگی وارداتی و محصولاتی که از طریق فضای مجازی وارد جامعه ما می‌شوند. روانشناسان معتقدند وقتی یک شخصیت کارتونی محبوب با روایت‌سازی که انجام می‌دهد، حاوی نشانه‌های پنهان، عمیق و موثر برای خرده فرهنگ‌های جنسی هر خانواده است، نمی‌توان انتظار داشت که هنجار‌های اصلی در دوران نوجوانی و جوانی غلظت خود را در جامعه داشته باشد.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، هنوز جامعه ما با اکثریت مطلق یک جامعه خانواده سالار است، ولی این آسیب به دلیل سرعت تخریبی که بر خانواده دارد، غیر قابل تحمل است. ما در قرارگاه صنایع فرهنگی با کمک بخش خصوصی تلاش می‌کنیم که برای شخصیت‌سازی‌ها، محصولات فرهنگی، کارتونی و ... اتفاقات جدیدی بیفتد، تا داستان‌ها، شخصیت‌ها، مضامین و محصولات بومی تولید شود که براساس فرهنگ و زیست‌بوم خودمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
الان من مهارتم کار با یک انگشت جهت وبگردی با گوشی است. من شاغلم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
باید خانواده ها درست شوند. چرا نوجوان باید در جایی غیر از کانون سالم خانواده وقت بگذراند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بخاطر اینکه خانواده آموزش لازم را برای پرورش فرزند ندیده، و بلد نیست ارتباط برقرار کنه، فرزندان بیرون از خانه رشد می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
چون اینها از خانواده هایی هستند که فرزندآوری کردند واسه وام و رفتن تو صف خرید خودرو!!! و گوش دادن به حرف مسئولین بابت فرزندآوری بیشتر و تولید نسل جوان بدون هیچگونه زیرساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
چرا یک مسئول در جمهوری اسلامی ایران در توضیح یک گناه کبیره از عبارت فرهنگ و خرده فرهنگ استفاده می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خب پس باید از چی استفاده کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
مقامات ما میگن روش اقتصادی غربی ها بده // ولی دقیقا پا میزارن جای پای اونا و جلو میرن // و انتظار دارن جامعه خوب در بیاد
آخرین اخبار