میزان بارندگی در کشور ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد

بر اساس گزارش‌های جدید، میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ خرداد نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی و در مقایسه با دوره بلندمدت کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

پراکندگی بارش در همه نقاط کشور در سال آبی جاری نشان از آن دارد که در حالی برخی مناطق با رشد بارش روبرو شده‌اند که  تعداد دیگری از نقاط کشور شاهد کاهش بارش هستند.

بر اساس گزارش اخیری که شرکت مدیریت منابع آب ایران منتشر کرده است، میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۹ خرداد با ثبت رقم ۲۰۲.۷ میلی متر، رشد ۱۰ درصدی داشته است.

در عین حال استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۷۸۲.۸ میلی متر، استان چهارمحال و بختیاری با ۷۵۲ میلی متر، گیلان ۷۰۸ میلی متر و لرستان با ۶۰۱.۷۶ پربارش‌ترین مناطق کشور تا ۱۹ خردادماه بوده‌اند.

اما بارش‌های ایلام در مقام مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که ۲۱۲.۴ میلی متر بارندگی داشته از رشد ۱۵۵ درصدی بارش برخوردار شده که نشان می‌دهد بارش‌ها در این منطقه بسیار خوب بوده است.

وضعیت بارش در برخی مناطق هم نشان می‌دهد که استان‌های خراسان رضوی با ۹۹.۲ میلی متر، استان هرمزگان با ۹۶.۹، کرمان با ۹۳.۴ و سیستان و بلوچستان با ۶۰.۳ میلی متر جزء استان‌هایی هستند که با کاهش میزان بارش روبرو شده اند.

همچنین بارش‌های استان هرمزگان که از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ خردادماه به ۹۶.۹ میلی متر رسیده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۱.۴ میلی متر بارش داشته شاهد بیشترین میزان کاهش یعنی ۵۲ درصد شده است.

مجموع بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۹ خردادماه که ۲۰۲.۷ میلی متر است در مقام مقایسه با دوره بلندمدت ۵۴ساله که ۲۳۴.۴ میلی متر بوده کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

آن‌طور که سازمان هواشناسی اعلام کرده بارش‌ها در ۱۱ استان کشور ادامه خواهد داشت.

اما گزارش اخیر مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیانگر آن است که تا ۲۹ خردادماه بارش‌ها بیشتر در حوضه آبریز گیلان ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کدخدایی
۲۲:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۲
اگر چند روز یکبار کمتریل نمی پاشیدند میزان بارندگی بسیار بیشتر بود. هدف اصلی پاشیدن کمتریل جلوگیری از بارندگی و ایجاد خشکسالی مصنوعی برای اثبات دروغ بزرگ تغییرات اقلیمی است. #نه_به_سند_شیطانی_۲۰۳۰ .
مطمئن هستم که پیام منتشر نمی شه. ولی و کفی بالله شهیدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
این چجور افزایشی است البته خداروشکر ولی همش با طوفان سیل همراهه و ما هم متاسفانه طبق معمول آماده نیستیم وطبیعت را هم تخریب کرده ایم که جلودار این سیلابها نیستیم
آخرین اخبار