ساختمان‌های زیر آب رفته در روستای تلخاب مسجدسلیمان قدیمی نیستند

مسئول حقوقی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبر قدیمی بودن ساختمان‌های زیر آب رفته در روستای تلخاب تاج الدین مسجدسلیمان را تکذیب کرد.

شهرام محتشم خانی گفت: تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مربوط به روستای تلخاب تاج الدین بخش عنبر مسجدسلیمان است که کار‌های مربوط به نقشه برداری و کاداستر اراضی قبل از تملک زمین‌ها و آبگیری سد گتوند انجام شده است. 

او می‌گوید: ۲۹ واحد مسکونی در این روستا وجود دارد، بهای ۲۸ ساختمان به مالکان پرداخت شده و خالی از سکنه بودند، ولی بهای یک ساختمان به دلیل اختلاف در مالکیت پرداخت نشده است و اهالی در آن سکونت داشتند.

محتشم خانی گفت: اهالی منطقه از غیر قابل سکونت بودن ساختمان‌ها آگاهی داشتند، ساختمان‌هایی که تصاویر مشاهده می‌شوند، پیش از این وجود نداشتند و مستندات نبود این منازل و تملک ساختمان‌های قبلی موجود است و هر مرجع ذیصلاحی که درخواست کند، اسناد را ارائه خواهیم کرد.

به گفته این مقام مسئول ساختمان‌ها در سال‌های اخیر ساخته شده اند و افرادی که با خبرنگار مصاحبه داشتند، پیش از این ساکن منطقه نبودند.

او گفت: دولت برای این افراد نمی‌تواند کاری انجام دهد، زیرا در یک زمانیکه سد آبگیری شد، پس از فروکش کردن آب در محلی که اراضی آن متعلق به خودشان نیست و می‌دانستند زیر آب خواهند رفت، اقدام به ساختمان سازی کردند.

محتشم خانی می‌گوید: باوجود هشدار‌ها و اعلام به سازندگان برای خودداری به ساخت و ساز و همچنین درخواست از مراجع ذیصلاح برای جلوگیری از ساختمان سازی‌های غیر مجاز، اقدام به ساخت مسکن کردند.

او گفت: وزارت نیرو متولی جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز نیست و دستگاه‌های مربوط با این موضوع باید ورود کنند، مستندان درخواست برای جلوگیری از این ساخت و ساز‌ها موجود است و آماده ارائه آن‌ها به دستگاه‌های ذیصلاح هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.