سوریان: با قهرمانی در آسیا به دنبال سکوی نخست مسابقات جهانی هستیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان گفت: با قهرمانی در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۳، حالا به دنبال رسیدن به عنوان نخست در پیکار‌های جهانی هستیم.

محسن سوریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، با بیان این مطلب افزود: عملکرد ملی پوشان در مسابقات آسیایی قرقیزستان خوب بود و ما از ۱۰ وزن در ۸ وزن صاحب مدال شدیم که خدا را شکر نیمی از مدال‌ها طلا بود.

وی ادامه داد: سال گذشته ما در قرقیزستان نایب قهرمان شده بودیم، اما امسال توانستیم با اقتدار عنوان قهرمانی را بدست آوریم.

سوریان در مورد سطح این رقابت‌ها گفت: کشور‌های مطرح آسیایی در این رقابت‌ها حضور داشتند، و سطح رقابت‌ها خوب بود، البته ۸ کشتی گیر ما نیز برای اولین بار ملی پوش شده بودند و این رقابت‌ها یک تجربه و محک جدی و خوب برای آن‌ها به جهت حضور در رقابت‌های جهانی در مردادماه بود.

وی در مورد رقابت‌های جهانی گفت: امسال تیم‌های روسیه و اوکراین نیز در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد و سطح مسابقات قطعا بالاتر خواهد بود و ما به زودی اردو‌های آماده سازی خود را آغاز خواهیم کرد و سعی می‌کنیم در مدت باقی مانده نفرات خود را هم از نظر آمادگی جسمانی و هم از نظر فنی و تاکتیکی به حد مطلوب تری برسانیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان خاطرنشان کرد: امسال به دنبال تکرار عنوان قهرمانی جهان در رقابت‌های جهانی که مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود، هستیم و امیدوارم همانطور که در آسیا قهرمانی را از آن خود کردیم در جهانی نیز قهرمان شویم.

سوریان در پایان، گفت: شرایط خوبی فراهم شده تا کشتی پایه از نظر فنی سطح خود را ارتقاء دهد و ما علاوه بر اینکه به دنبال کسب افتخار هستیم، اولویتمان سازندگی و راهی کردن این کشتی گیران به رده‌ی بزرگسالان و در نهایت کسب مدال المپیک و جهان توسط آن‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار