پیش بینی تولید ۸۰ هزار تن هلو در گلستان

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار تن محصول هلو از باغ‌های استان برداشت شود.

نویدرضا فرهانی گفت: در گلستان با تولید بیش از ۸۰ هزار تن هلو از ارقام مختلف زودرس، میان رس و دیر رس بالاترین میزان تولید کشور را شاهد هستیم.

او ادامه داد:برداشت محصول ازباغ‌های هلوی پیش رس شامل ارقام داوری، شصت روزه، سرخابی از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

فرهانی افزود:پس از آن نیز ارقام میان رس و سپس دیررس شامل ارقام زعفرانی، جی اچ هیل، آلبرتا، انجیری وارد بازار شده و تا اواخر شهریور کار برداشت این محصول خوش خوراک و پرطرفدار ادامه دارد.

او گفت:پیش بینی می‌شود در سال جاری با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و اقدامات فنی صورت گرفته در سطح باغات توسط باغداران استان حدود ۸۰ هزارتن محصول هلو جمع آوری و راهی بازار مصرف شود.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: حدود ۳۰ درصد محصول تولیدی در بازار‌های داخلی استان و بقیه به سایر نقاط کشور حمل و ارسال می‌شود.

او گفت:شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، گرگان و رامیان بیشترین سطح باغ‌های هلو را در اختیار داشته و باغداران این مناطق سهم بسزایی در تولید محصول هلوی کشور دارند.

استان گلستان با دارا بودن ۶ هزار ۶۰۰ هکتار باغ از ارقام مختلف هلو، بیشترین سطح این محصول را در سطح کشور داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار