صلیب سرخ:

۷۹ درصد مردم افغانستان در فقر زندگی می کنند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت افراد دارای معلولیت در بین آسیب‌پذیرترین قشر قرار دارند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با نشر گزارشی گفته است که در دو سال گذشته تعداد افراد بیکار در افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته است اعمال تحریم‌های اقتصادی و خروج سازمان‌های کمک انکشافی پس از اگست ۲۰۲۱، یافتن کار را برای کارگران روزمزد به ویژه در شهرهای بزرگ افغانستان که فرصت‌ها به طور چشمگیری کاهش یافته است دشوار کرده است.

این کمیته با استناد به گزارش ملل متحد گفته است که نزدیک به ۲۰ میلیون شهروند افغانستان (۴۴ درصد جمعیت) غذای کافی ندارند و تخمین زده می‌شود که ۳۴ میلیون نفر نیز (۷۹ درصد مردم) در فقر زندگی می‌کنند.

این در حالی است که پیش از این برنامه جهانی غذا گزارش داده است که یک خانواده متوسط در افغانستان ۹۱ درصد از درآمد خود را صرف غذا می‌کند. بر اساس معلومات این نهاد درآمد کم سبب شده که بسیاری از خانواده‌ها مجبور شوند که مواد غذایی خود را جیره بندی کنند تا برای روزهای بیشتر غذا داشته باشند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته است با توجه به گستردگی بحران بشری در افغانستان، امروز به راه‌های حل درازمدت همچون از سرگیری پروژه‌های حیاتی که در حال حاضر متوقف شده اند و همچنان سرمایه‌گذاری دولت‌ها و اداره‌های انکشافی در زیرساخت‌های مهم در سراسر افغانستان نیاز است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت بیکاری منجر به تشدید بحران بشری در افغانستان می‌شود و افراد دارای معلولیت در بین آسیب‌پذیرترین قشر قرار دارند.

در این گزارش آمده است کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از هر تصمیمی که خانواده‌های افغانستانی را قادر می‌سازد تا بهتر با شرایط وخیم اقتصادی کنار بیایند، استقبال می‌کند و از جامعه جهانی و سازمان‌های توسعه‌ای می‌خواهد که سرمایه‌گذاری در افغانستان را از سر بگیرند تا از بدترشدن بیشتر وضعیت جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ثروتمندترین کشور است کشوری با منابع آب شیرین فراوان وتنها کشوری که می تواند آب صادر کند با رودها وسدهای پراب وزمین های حاصلخیز که شکم دویست میلیون نفر را هم می تواند سیر نماید با صدها معادن ومنابع فراوان از نفت ،گاز ،لتیوم که قیمتش را با نفت عربستان برابر دانسته اند .انواع سنگ های قیمتی از زمرد ،یاقوت ،عقیق و حتی معادن طلا وغیره .که باید مردم و جوانان آن باید آن را بسازند همین هشت میلیون نفر که میانشان صدها دکتر و مهندس و صاحبان سرمایه است و در ایران هستند باید بروند به کشور خودشان و آن را بسازند و آباد کنند.هر مهاجر درکشورخودش سبب رونق دهها شغل و کار می شود.
آخرین اخبار